UGT denuncia ambulàncies MASL per persecució sindical

maslLa direcció va provocar la revocació de dos delegats del nostre sindicat per després acomiadar-los. A la tercera delegada la va mantenir en una feina de risc fins al sisè mes d’embaràs

La UGT de Catalunya ha denunciat Ambulancias MASL –empresa de 51 treballadors que opera a l’Alt Penedès i el Garraf- per persecució sindical i demana la nul·litat de l’acomiadament de dos treballadors que havien estat delegats del nostre sindicat. La tercera exdelegada es troba actualment de baixa, però la direcció la va mantenir en un lloc de risc fins al sisè mes d’embaràs. El seu cas està denunciat davant la Inspecció de Treball.

Els tres treballadors van ser escollits delegats en representació de la UGT de Catalunya el passat 26 de setembre. Des de llavors, la direcció de l’empresa no va fer més que vulnerar els seus drets sindicals i laborals. Per exemple, va modificar les seves condicions de treball (pitjors horaris i distribució de la jornada) i fins i tot va contractar un detectiu per perseguir un dels delegats durant les hores sindicals.

A la direcció li feia nosa la tasca dels delegats, que van presentar fins a tres denúncies davant la Inspecció de Treball perquè l’empresa no tenia un calendari laboral anual, no disposava de vestuaris ni taquilles per als treballadors, ni els realitzava les revisions mèdiques.

La direcció d’Ambulancias MASL arriba al punt d’aconseguir –mitjançant amenaces i coaccions- que una part de la plantilla revoqui els tres delegats el passat 20 de març. Sis dies després, el 26 de març, l’empresa acomiada dos dels exdelegats amb sengles cartes on els imputa faltes molt greus, tot i que mai ha existit l’expedient disciplinari ni s’ha presentat cap documentació. La direcció els acusa de “proferir manifestaciones y acusaciones graves contra la empresa y sus compañeros” (durant el transcurs de l’assemblea en què se’ls revocava) o de “mostrar desprecio y una falta de respeto y consideración a su superior” (en reunions amb membres de la direcció en la seva funció de delegats).

El nostre sindicat ha presentat denúncia per la via social contra l’empresa per aquests dos acomiadaments perquè es tracta de casos evidents de persecució sindical. Demanem la nul·litat i la reincorporació dels dos treballadors a l’empresa amb el crèdit sindical pendent.

Pel que fa a la tercera treballadora i exdelegada, va aconseguir la baixa per risc durant l’embaràs el dia 25 de març, de manera que no l’han pogut acomiadar. Però la direcció d’Ambulancias MASL va dificultar i allargar la tramitació de la baixa durant mesos per intentar revocar-la i acomiadar-la juntament amb els seus companys. La direcció va arribar a fer-la netejar els vehicles en el sisè mes d’embaràs. La seva situació està denunciada des de desembre davant la Inspecció de Treball a l’espera de resolució.