UGT denuncia Calçats Querol per vulnerar el dret a la lliure sindicació en el procés electoral que se celebrarà el 20 de juny

querolL’empresa coacciona, amenaça i persegueix els treballadors i les treballadores perquè no participin en la candidatura del nostre sindicat

La Federació de Comerç, Hostaleria, Turisme i Joc denuncia que l’empresa Calçats Querol ha iniciat una campanya d’assetjament a qualsevol candidat que vulgui presentar-se en la candidatura de la UGT en les eleccions sindicals que han de celebrar-se el proper 20 de juny, impedint amb coaccions, amenaces i pressions que els treballadors i treballadores participin en la candidatura del nostre sindicat.

Amb aquesta campanya d’assetjament, Calçats Querol vulnera un dret fonamental tan elemental com el de la llibertat sindical. L’empresa es dedica a manipular el procés electoral des del mateix moment en què el va iniciar la UGT de Catalunya, i dedica tots els seus esforços a assetjar els seus treballadors i treballadores, en especial aquells que siguin possibles candidats, per assegurar-se que no es presenten en la candidatura del nostre sindicat. Els amenaça individualment, i a través de Recursos Humans i dels responsables directes, amb la pèrdua dels seus llocs de treball o l’eliminació de les seves comissions.

No és la primera vegada que l’empresa inicia una acció reprovable com aquesta. En anteriors ocasions ha estat impossible celebrar eleccions sindicals a Calaçts Querol per manca de candidats.

La Federació de Comerç, Hostaleria, Turisme i Joc denuncia que l’únic objectiu que persegueix Calçats Querol amb aquestes accions és impedir que la UGT de Catalunya obtingui representació en un procés sindical. D’aquesta manera evita que el nostre sindicat pugui defensar uns treballadors i treballadores que actualment estan sotmesos a unes condicions laborals totalment precàries i abusives. Per aquesta raó, la UGT ha procedit a comunicar els possibles candidats a l’ Oficina Pública de Registre d’Actes d’Eleccions. Sindicals (OPRA) com a garantia, i ho ha denunciat a la Inspecció de Treball.

La UGT vetllarà per evitar aquestes pràctiques a les empreses i denunciarà Calçats Querol davant dels Jutjats si es vulneren els drets fonamentals, tal i com està succeint durant aquest procés.