UGT denuncia Cremonini Rail Ibérica davant de la inspecció de treball per vulnerar el dret de vaga

ave

La direcció de l’empresa està suplint els treballadors dels serveis a bord de la Llarga Distància i de l’AVE en vaga amb personal intern

La UGT de Catalunya ha interposat aquest mateix matí una denúncia a la Inspecció de Treball contra la direcció de l’empresa Cremonini Rail Ibérica per la vulneració del dret de vaga dels seus treballadors i treballadores.

Aquesta mateixa nit (a les 00 hores) s’ha iniciat una vaga dels treballadors dels serveis a bord de Llarga Distància i de l’AVE. Des del desembre del 2009, Cremonini Rail Ibèrica, prestadora d’aquests serveis, ve vulnerant els convenis col·lectius pels quals es regeixen les relacions laborals amb els seus treballadors i treballadores. No obstant això, des del passat mes de gener la situació ha empitjorat, començant a produir-se impagaments a la plantilla, la qual cosa s’ha convocat vaga per als dies 18 i 19 de març, 20 i 21 d’abril i 1 i 2 de maig.

Tot i així, la vulneració per part de l’empresa continua i aquesta mateixa matinada, en l’inici de la vaga convocada, ha tornat a vulnerar els drets dels seus treballadors, aquesta vegada, el seu dret a vaga. La UGT de Catalunya ha denunciat aquest mateix matí davant la Inspecció de Treball que la direcció de Cremonini està cobrint els serveis alterats per la celebració de la vaga amb personal intern de la plantilla, incomplint així el dret fonamental a vaga dels seus treballadors i treballadores.

Per tot això, hem sol·licitat a la Inspecció de Treball que realitzi la inspecció corresponent perquè l’empresa cessi en la seva actitud anticonsitucional i no impedeixi el dret de vaga dels treballadors i treballadores.