UGT denuncia la ineficiència i la descoordinació generada pel govern en la gestió del PIRMI

otg2
La Generalitat prefereix contractar empreses externes i acomiadar centenars de treballadors públics

El ciutadà té dret a ser atès per un funcionari, que garanteix la confidencialitat de les seves dades personals

Davant la gravíssima situació generada, durant aquest mes d’agost, pel canvi de sistema de pagament del PIRMI, la UGT vol deixar clar els següents aspectes:

Els únics responsables d’aquesta situació són els màxims dirigents dels departaments d’Empesa i Ocupació i de Benestar de la Generalitat de Catalunya. La descoordinació entre ells ha estat absoluta. Incapaços de compartir bases de dades essencials en aquesta actuació, no han donat directrius als treballadors públics que han hagut d’atendre, amb un grau de professionalitat extraordinari, a milers de ciutadans en una situació límit.

En el moment actual, la contractació amb diners públics, per part de la Generalitat, d’una empresa externa (una ETT, Empresa de Treball Temporal) suposa un cost econòmic “extraordinari” que xoca frontalment amb la teòrica voluntat d’estalvi desesperat a costa dels ciutadans més febles socialment i econòmicament del nostre país.

Mentre s’estan enviant a l’atur centenars de treballadors públics que fan tasques administratives, el Govern té la poca vergonya de contractar a una empresa externa per fer feines administratives amb un personal sense cap mena d’experiència ni formació en relació a la gestió d’aquests ajuts socials.

Cal preguntar al conseller d’Empresa i Ocupació si és aquest el nou model que pretén amb la reforma dels Serveis d’Ocupació de Catalunya: externalització sense preparació i direcció sense directrius.

La UGT exigeix al Govern que respecti els excel•lents professionals que té l’Administració catalana. La feina feta per empleats públics seguint estrictament criteris de professionalitat i d’escrupolós acatament a la llei no pot ser revisada ni qüestionada atenent altres criteris i objectius polítics.

Un exemple d’ineficàcia i d’ineficiència en la gestió del nou Govern és la duplicitat que s’està produïnt en la revisió, per empreses externes, del treball fet durant anys per treballadors socials i administratius de la pròpia Generalitat de Catalunya i els ajuntaments catalans. Estem davant d’un acte de menyspreu a la capacitat dels seus propis professionals i de malbaratament de diners públics.

El ciutadà té dret a ser atès per un empleat públic, amb totes les garanties de la llei, i no pot ser interrogat sobre aspectes personals i laborals en dependències públiques per persones contractades per empreses externes a l’Administració. Caldria que l’actual Govern repassés conceptes tan bàsics com el d’autoritat pública i exercici de potestats.

De no fer-ho, estarà fent un exercici d’humiliació intolerable al ciutadà i posant en risc el dret a la confidencialitat de dades personals que exigeix la llei i al qual estan obligats els treballadors públics.

Els funcionaris garanteixen la confidencialitat de les dades personals del ciutadà

La UGT de Catalunya recorda que el personal funcionari de les administracions sap que el seu deure és mantenir el sigil professional sobre les dades que coneix i les actuacions que realitza, i el compleix sota un estricte règim disciplinari. En canvi, aquelles persones que ni coneixen aquesta obligació ni tenen el deure legal de complir-la, poden, en ocasions, cometre l’error de no garantir aquesta confidencialitat sobre les dades de ciutadans, i fer-les públiques.

Comments are closed.