UGT denuncia la manca d’informació als usuaris de les direccions de trànsit en la implantació de la cita prèvia, que s’inicia avuí

examen-conduirA més, continuen les aturades parcials indefinides als centres de Trànsit de Barcelona i Sabadell per denunciar les precàries condicions de treball

La UGT de Catalunya denuncia els greus problemes que patiran a partir de demà treballadors i usuaris de les direccions de Trànsit per la manca d’informació sobre la implantació de la cita prèvia. A partir de demà, cap persona serà atesa a aquests centres si no ha sol·licitat cita de manera prèvia, i davant la poca publicitat que els responsables de Trànsit han realitzat, el nostre sindicat preveu una jornada caòtica, amb un augment de les ja habituals cues i nombrosos ciutadans que es trobaran davant d’una administració que els ha fet perdre el temps.

A més, continuen les aturades parcials indefinides en les direccions de Trànsit de Barcelona i Sabadell, entre les 13 i les 15 hores, convocades per la UGT de Catalunya, CCOO i la CGT des del passat 25 de juny.

Amb aquestes aturades, els treballadors i treballadores volen denunciar la precarietat dels centres de treball (estructurals i de seguretat) i les condicions en què han de desenvolupar la seva feina, les càrregues de treball i els factors psicosocials, i la reducció significativa de la plantilla.

Els treballadors i les treballadores de Trànsit s’enfronten cada dia a condicions d’inseguretat. En aquest sentit, el passat 18 de juny el jutjat Penal de la Ciutat de la Justícia de Barcelona va dictar una sentència condemnatòria per agressió a un funcionari públic, per l’agressió que va patir un examinador de Trànsit, afiliat a la UGT de Catalunya, en el desenvolupament de les seves funcions. Els fets van ocórrer quan el treballador va suspendre l’agressor en la prova de circulació a la qual s’havia presentat, i aquest el va agredir físicament i verbal.

En la majoria de les zones no existeix servei de seguretat per a controlar-ne l’accés. Des de fa temps, la UGT de Catalunya denuncia la manca de seguretat en les zones habilitades per a aquestes pràctiques, així com les condicions laborals a les quals estan sotmesos els empleats públics, els usuaris i les autoescoles, ja que aquestes zones no disposen de serveis bàsics com lavabos, llocs on aixoplugar-se en cas de pluja, vent o fred; o oficines on poder realitzar els informes d’aptitud o no aptitud dels examinands.