UGT denuncia les pèssimes condicions laborals dels treballadors del 112 a Catalunya

teleoperador.jpg
Demà, 11 de febrer, se celebra el dia europeu del 112, el telèfon únic d’emergències a nivell europeu. La UGT de Catalunya vol reivindicar la tasca de tots els treballadors dels centres 112 de Catalunya, l’Estat i de la Unió Europea, i mostrar el nostre suport a la declaració sobre la creació d’un marc homogeni per als serveis d’atenció d’emergències del 112, presentada al Parlament Europeu el 14 de desembre de 2009 pels europarlamentaris Willy Meyer, Joao Ferreira i Ildia Fergueiro.

La UGT de Catalunya denuncia que alguns d’aquests professionals de les emergències, com és el cas del 112-Barcelona, treballen en condicions laborals inapropiades, vinculades al mercantilisme i al benefici d’empreses privades amb afany de lucre. Amb només 15 dies de formació de telemàrqueting, aquests treballadors i treballadores passen a atendre tot tipus de situacions extremes, i han de treure dels seus valors personals la força necessària per atendre al ciutadà correctament i aportar-li l’ajuda que requereix.

El nostre sindicat denuncia que els treballadors del 112 a Catalunya treballen un excés d’hores i que això pot perjudicar als usuaris, ja que el servei no disposa d’un sistema de guàrdies estructurat per garantir l’absorció d’imprevistos en el servei. Tanmateix denunciem que l’empresa subcontractada no ha donat ni una sola formació als treballadors en 8 mesos, i que un cop més els responsables d’Interior del 112 pequen d’omissió i miren a una altra banda, fent palesa la seva desafecció envers al servei. El 112 és un servei essencial per a la població i mantenir-lo externalitzat no eximeix el govern de responsabilitats.

Des de la UGT de Catalunya no entenem com, si des de la UE s’aposta per un 112 multilingüe, on s’atengui els ciutadans europeus en el màxim de llengües possibles, prioritzant l’anglès, en el 112 de Barcelona els responsables d’Interior impedeixen atrendre trucades en polonès, per exemple. La Unió Europea marca una ruta, però els responsables del 112 Catalunya van cap a una altra de diferent. Per proximitat geogràfica, el major nombre de trucades en llengua estrangera a Catalunya és el francès, i tenim una plantilla altament qualificada per atendre les trucades en molt idiomes. Cal que l’Administració valori i respecti els treballadors i les treballadores del 112 de Catalunya.

Tanmateix, des de la UGT ens lamentem de la persecució que s’està fent de tres delegats sindicals que s’han atrevit a denunciar les mancances del servei i diverses irregularitats i que a dia d’avui, amb les sentències guanyades, se’ls impedeix treballar al 112. Atento els paga els salaris però no els permet treballar.

Per això, en el dia europeu 112 a la Unió Europea, a Catalunya cal que centrem l’atenció en la situació contractual, la manca de formació, la repressió sindical i de por a la plantilla, de l’oblit i descuit en què es troben els treballadors i les treballadores.

Un cop més la UGT de Catalunya reclama el reconeixement per als treballadors i les treballadores del 112, condicions laborals de protecció per a la seva tasca, formació i qualificació professional, prou repressió contra els delegats que s’atreveixen a enfrontar els problemes del servei, un centre de treball en condicions i amb les mesures d’un autèntic centre d’emergències.

Volem poder donar una resposta eficaç i encertada al ciutadà, i garantir-li la seva seguretat des del moment que despenja el telèfon per marcar el 112.{mxc}

Comments are closed.