UGT denuncia la il·legalitat de la retallada salarial al parc hospitalari martí i julià

hospmart-jul
Avui la direcció de l’Institut d’Assistència Sanitària els ha comunicat que no hi haurà, per ara, cap integració a l’ICS

La UGT denunciarà la retallada salarial que pretén aplicar als seus treballadors la direcció del Parc Hospitalari Martí i Julià (Salt, Girona). Coincidint amb l’aturada de la funció pública, els treballadors del Parc han fet durant les darreres 24 hores una protesta en forma d’acampada, per a rebutjar la retallada del 5% dels sous. La rebaixa salarial que es pretén vulnera els acords assolits amb l’IAS (Institut d’Assistència Sanitària), i més concretament, el conveni de la XHUP, d’on forma part el complex hospitalari.

Aquest matí els sindicats han posat fi a l’acampada, i s’han presentat a la reunió mensual de la direcció de l’IAS i la delegada territorial de Salut, Marta Pedrerols, per a exigir-los explicacions sobre com afectaria als treballadors la integració del Parc a l’ICS anunciada la setmana passada pel Conseller Castells. La sorpresa per a la UGT ha estat l’anunci de la direcció, que els ha comunicat que la integració del complex hospitalari ha quedat aturada. Alhora, la direcció s’ha compromès a reunir-se la setmana entrant amb tots els comitès d’empresa i sindicats, per a facilitar més informació sobre aquest tema, i ha garantit “transparència”

Retallada il·legal

La UGT ha advertit a la direcció que no acceptarà la retallada del 5% que pretén imposar la patronal Unió Catalana d’Hospitals (UCH), saltant-se la negociació col•lectiva i l’acord de condicions laborals que ténen els treballadors del Parc (conveni de la XHUP). Si la retallada es fa efectiva, el nostre sindicat ho denunciarà a Magistratura.

El president de l’IAS, Tomàs Sobrequés, ha reconegut durant la trobada que la reducció de salaris “possiblement és il•legal”, però que en tot cas “ja ho decidirà un jutge”.

La patronal UCH ha convocat tots els sindicats del Parc Hospitalari Martí i Julià a una reunió, demà, a Barcelona, per a negociar la reducció salarial. El Parc Hospitalari inclou la Xarxa de Salut Mental, i l’Hospital Santa Caterina, de Salt, i en conjunt hi treballen uns 1.500 treballadors i treballadores.