UGT denuncia persecució sindical als seus delegats a l’empresa Sellbytel

sellbytelL’empresa de telemàrqueting ha sancionat dos delegats, després de vàries denúncies davant la Inspecció de Treball

La UGT de Catalunya denuncia la situació de persecució sindical que pateixen els seus delegats a l’empresa de telemàrqueting Sellbytel. Concretament, dos delegats acaben de ser sancionats per motius que el nostre sindicat considera absurds.

Un dels delegats ha rebut una sanció greu per, segons l’empresa, introduir dades incorrectes. Ahir se li va comunicar una segona sanció, però encara no ha pogut conèixer el motiu ni la sanció per trobar-se de vacances.

L’altra delegada ha estat sancionada amb 60 dies de feia i sou per, també segons l’empresa, difondre verbalment la llista de treballadors que podrien passar a ser indefinits. Es dóna la situació que el conveni del sector recull que un 30% de la plantilla s’ha de mantenir indefinida i Sellbytel es troba en procés de convertir 75 treballadors amb contracte d’obra i servei en indefinits.

La UGT de Catalunya considera que es tracta de represàlies perquè el nostre sindicat ha presentat tres denúncies davant la Inspecció de Treball (més d’altres presentades pels propis treballadors) per incompliment de la llei de prevenció de riscos laborals i dels horaris, descansos i vacances. No és la primera vegada que l’empresa sanciona els nostres delegats i delegades, i recorrerem les sancions.

L’empresa Sellbytel, amb seu a Barcelona i una plantilla de 1.649 treballadors i treballadores, realitza campanyes de telemàrqueting per a empreses com Apple, Mango i HP.