UGT denuncia que ATENTO vol deslocalitzar a Colòmbia el servei que presta a Telefónica-Movistar

atentoDimarts, primera de les aturades d’una hora. Convocades per al 24 de juliol i l’1 d’agost vagues de 24 hores

La UGT acusa Atento de voler endur-se a Bucaramanga (Colòmbia) alguns dels llocs de treball que pretén eliminar a l’Estat espanyol a través de l’ERO presentat per acomiadar 823 treballador i treballadores, 131 dels quals a Barcelona. Atento ha hagut de reconèixer que alguns dels 300 nous llocs de treball que crearà a Colòmbia satisfaran el servei que es presta a Telefónica-Movistar.

En la nova reunió mantinguda ahir dijous, la direcció d’Atento va adduir causes organitzatives i productives per justificar l’ERO. El nostre sindicat es mostra perplex per les raons que al·lega la companyia, que argumenta que existeix personal que no té pressió laboral -com coordinació i estructura-, mentre que els teleoperadors només són productius els primers dies de cada mes.

Atento també ha reconegut que els acomiadaments previstos suposarien un estalvi en personal de 17 milions d’euros anuals, tot i que l’empresa ha tingut beneficis almenys fins al 31 de maig d’enguany.

El Comitè d’Empresa d’Atento ha convocat aturades d’una hora (de 12 a 13 hores i de 18 a 19 hores) els dies 15, 17, 22, 29 i 31 de juliol, i dues jornades de vaga de 24 hores per als dies 24 de juliol i 1 d’agost.