UGT denuncia que el Corte Inglés torna a utilitzar indegudament un local

elcortingles.gifLa Inspecció ja va sancionar la direcció del centre amb 120.000 euros per quatre infraccions greus

La UGT de Catalunya denuncia novament davant la Inspecció de Treball que El Corte Inglés de la Plaça Catalunya (Barcelona) incompleix la legalitat en usar indegudament un local annex al centre comercial com a magatzem i dipòsit provisional de mercaderies.

Fa un any, la secció sindical de la UGT al centre ja va interposar la corresponent denúncia per ús indegut i perquè el citat local no reunia les condicions mínimes per treballar-hi. L’edifici annex (anteriorment el Banco Atlántico del carrer Fontanella) havia estat comprat per El Corte Inglés fa uns anys i no s’havia fet cap tipus de reforma ni inclòs en el centre de treball de Plaça Catalunya. Tot i així, aprofitant que l’edifici es troba connectat amb el celobert del centre comercial, la companyia l’ha fet servir durant tot aquest temps com a "magatzem", sense que aquest local estigui subjecte ni tan sols estigui inclòs en el pla d’evacuació i emergència.

Després de la visita dels seus inspectors, la Inspecció de Treball va ratificar els fets denunciats pel nostre sindicat i va determinar deficiències notables en matèria de prevenció de riscos laborals, deficiències a què s‘exposen diàriament els 114 treballadors i treballadores que formen la plantilla de cadascuna de les seccions que accedeixen o poden accedir a aquest edifici. La sanció econòmica interposada per la Inspecció de Treball per aquest motiu va ascendir als 120.000 euros.

Tot i així, el nostre sindicat denuncia que actualment l’empresa continua emprant l’edifici del carrer Fontanella com a magatzem en les mateixes condicions per les quals va ser sancionada, sense haver-ne realitzat cap millora ni reforma, i per tant sense garantir les condicions mínimes de seguretat i salut als treballadors i les treballadores que han de desenvolupar tasques en aquest edifici, motiu pel qual s’han produït diversos accidents.

Amb el propòsit de què la Inspecció de Treball verifiqui els fets i els sancioni, si escau, la UGT de Catalunya ha interposat novament una denúncia contra l’empresa per l’ús de l’edifici annex al centre de treball com a magatzem.

{mxc}