UGT denuncia que el govern de la Generalitat menysprea els treballadors de la funció pública

La possibilitat d’ajornar una part de la paga extra genera una profunda incertesa entre els empleats públics

La UGT de Catalunya denuncia que el Govern de la Generalitat està generant una profunda incertesa a l’anunciar la possibilitat en roda de premsa que els funcionaris de l’administració catalana cobraran la mensualitat del mes de desembre, però que podrien veure ajornat el 20% de la paga extra de Nadal (el 80% de la mateixa s’abonarà el dia 28 de desembre).

Des del nostre sindicat considerem que aquesta incertesa és una manca absoluta de respecte vers els treballadors i les treballadores de l’administració catalana, i que no només representa un daltabaix de l’economia familiar d’aquests treballadors, sino que té una incidència directa a l’economia del país, comprometent el consum intern de les festes nadalenques.

Tanmateix, des de la UGT de Catalunya considerem una manca de respecte absoluta vers els treballadors i els seus representants la manera en què ha estat anunciada aquesta mesura. La secretària de Funció Pública de la Generalitat ha negat aquesta informació als sindicats a la Mesa de la Funció Pública que s’estava desenvolupant aquest matí. Això ens ha obligat a aixecar-nos de la taula de negociacions per intentar acudir a la roda de premsa on, finalment, s’ha fet efectiu l’anunci per part del conseller d’Economia i Finances, Andreu Mas-Colell, i el portaveu del Govern, Francesc Homs.

Des de la UGT considerem que el govern de la Generalitat ha trencat les regles del joc, menyspreant la Mesa de la Funció Pública i evidenciant la seva manca de voluntat negociadora.