UGT denuncia que el govern de la Generalitat vol regalar l’obra pública al sector privat

GISA
GISA malbarata aquests últims mesos els mateixos diners que ara vol estalviar amb un ERO que envia a l’atur a 70 treballadors

Els treballadors i les treballadores de GISA – Gestió d’Infraestructures es concentraran demà davant de la seu de l’empresa a Barcelona (10:30 hores) per denunciar l’ERO presentat a finals d’agost. Amb aquest ERO, GISA vol acomiadar 70 treballadors, una tercera part de la plantilla.

La UGT de Catalunya denuncia que, malgrat disposar de serveis jurídics propis a la Generalitat, la direcció d’aquesta empresa pública ha contractat un despatx extern que percep considerables minutes per a tramitar l’ERO.

Aquest ERO es produeix dos mesos després que la mateixa empresa pagués el màxim legal per acomiadar 16 treballadors que eren de la confiança de l’anterior direcció.  Tanmateix  la direcció de GISA tampoc ha tingut cap inconvenient a contractar ara 9 empleats més, quatre dies abans de la presentació de la sol·licitud de l’ERO.

En total, un milió d’euros amb aquest seguit d’actuacions. És a dir, l’empresa ha gastat aquests últims mesos el mateix que pretén estalviar-se amb l’aplicació d’un ERO que deixaria a l’atur 70 treballadors indemnitzant-los –aquests sí- amb el mínim legal.

D’altra banda, malgrat que l’ERO s’ha establert legalment, la direcció de GISA no ha accedit ni a negociar ni a justificar l’aplicació de la mesura, entenem que des de la prepotència que dóna el fet que l’autoritat laboral que l’ha d’aplicar és la mateixa administració que el presenta. Per a la UGT de Catalunya resulta obvi que aquests treballadors públics es troben en una situació d’absoluta indefensió davant l’absència d’una fiscalització real i independent de tot el procés.

D’aquestes raons es desprén que la mesura no pretén un estalvi econòmic de l’empresa, ja que de ser així podien haver presentat un ERO de suspensió, sino que en realitat busca privatitzar l’obra pública catalana i lliurar-la a empreses privades del sector.

Per al nostre sindicat, ens trobem davant del desmantellament d’una empresa pública catalana que es va constituir fa més de vint anys amb la finalitat social de projectar, construir, conservar, explotar i fer tota mena d’infraestructures i edificacions promogudes per la Generalitat, i que, entre altres, ha fet possible actuacions tan importants per a Catalunya com les infraestructures dels Jocs Olímpics, línies de metro, hospitals o residència per a la gent gran.

La lluita per assumir competències perquè des de Catalunya es tirés endavant una obra pública que ens permetés estar en primera línia de competitivitat i desenvolupament sembla que ara no és important per a aquest govern, que es mostra incapaç i impotent per aconseguir recursos suficients que ens permetin sortir de la crisi.

La UGT es pregunta qui ocuparà aquest important espai econòmic del servei públic al nostre país. Empreses privades que amb diners procedents dels impostos dels ciutadans actuaran al servei d’interessos molt particulars?

Concentració treballadors GISA

DIA: divendres, 16 de setembre de 2011.
HORA: 10:30 hores.
LLOC: Davant seu GISA – Carrer del Vergós, 36-42. Barcelona