UGT denuncia que el Govern utilitza el sou dels seus empleats per fer quadrar els comptes de la Generalitat de manera fàcil

PALAU GENERALITAT -213KB-

Per irresponsabilitat o incapacitat de gestió, la Generalitat està transferint els serveis públics catalans i els seus treballadors a l’administració central

La UGT de Catalunya considera inconcebible que el conseller Andreu Mas-Colell hagi anunciat que els treballadors públics catalans hauran de fer encara més sacrificis pel 2015, fins i tot abans que se’ls hagi aplicat la retallada de 2014, la més severa de tot l’Estat. Des del nostre sindicat denunciem que el govern de la Generalitat de Catalunya utilitza el sou dels seus treballadors i treballadores per fer quadrar els comptes de manera fàcil.

El pressupost de la Generalitat és de més de 30.000 milions d’euros. La diferència entre pagar el que pertoca als treballadors i les treballadores de la Generalitat i mantenir la retallada dels darrers tres anys suposa solament l’1% del total del pressupost. Entenem, doncs, que no pagar els treballadors és un tema de prioritats. Aquest Govern ha demostrat reiteradament que els treballadors públics catalans són la seva última prioritat i, per aquesta raó, Catalunya és l’única comunitat on per tres anys consecutius s’ha retallat la quantitat equivalent a una paga extra.

Amb l’excusa de l’ofec econòmic, el Govern de la Generalitat pretén deslliurar-se de qualsevol responsabilitat política, de tal manera que sembla que estigui transferint econòmicament tant els serveis públics catalans com els seus treballadors directament a l’Estat central. Un retorn de competències que, per irresponsabilitat o per incapacitat en la gestió pressupostària, resulta del tot impropi de qui vulgui defensar l’autogovern de Catalunya.

Des de la FSP-UGT de Catalunya denunciem que altres governs amb un ofec fiscal i financer equivalent o superior al català –com Balears, Múrcia o València, no han deixat de pagar els seus treballadors i treballadores com està fent el govern de la Generalitat de Catalunya.

D’altra banda, hem sentit al conseller Mas-Colell molt bel·ligerant quan, per exemple, l’Estat espanyol ha anunciat la privatització d’AENA; tanmateix, el Govern de la Generalitat està obrint la via a la privatització dels serveis públics del nostre país, amb no sé sap quins interessos i amb un efecte devastador per a la protecció i la cohesió social al nostre país.