UGT denuncia que la direcció d’AENA difon dades errònies per preparar el terreny a la privaitització

elpratLa UGT de Catalunya denuncia que la direcció d’AENA lliura dades errònies en les reunions mantingudes amb la representació sindical del grup AENA, dades que entrega també als mitjans de comunicació, on estima que les xifres del sector aeri durant 2011 són deficitàries.

Des de la UGT de Catalunya volem posar de manifest que les dades fetes públiques per AENA han estat manipulades en benefici de l’interès de l’empresa: des del nostre sindicat hem pogut detectar més de mig centenar de dades falses. AENA parla de resultats negatius en 30 aeroports estatals, però en realitat el global de la xarxa aeroportuària estatal és positiva (+870 milions d’euros – EBITDA), en particular a Catalunya: +192.719 milions d’euros – EBITDA (cal recordar que l’Aeroport de Lleida – L’Alguaire no està inclòs perquè no és de la xarxa AENA, corre a compte de la Generalitat de Catalunya, com també estan exclosos d’aquesta xarxa els aeroports de Castelló, Ciudad Real o Corvera).

Per aquesta raó, des de la UGT de Catalunya recordem que parlar d’AENA suposa parlar d’interès públic, no només d’interès comercial i turístic. AENA gestiona operacions tan importants com el servei d’extinció d’incendis, emergències, rescats, salvament marítim, vols-hospital, transplantament, escoles de vol i mercaderies. Un aeroport estatal tancat perd tots aquests serveis –o els efectua en horaris molt restringits- i perd, per tant, tots aquests serveis que atorga a la societat.

Els gestors que ara justifiquen en els mitjans de comunicació la mala situació que viu AENA, i la necessitat de reduir plantilla –una necessitat que en cap moment  han comunicat als representants sindicals-  són els mateixos que en el seu dia van prendre les decisions en les quals justifiquen els números actuals. Per tant, la culpa no és de la plantilla, sinó de la mala gestió de la direcció.

Tanmateix, recordem que AENA, el major gestor aeroportuari del món, no costa ni un euro als ciutadans.És un dels escassos serveis públics estratègics i d’interès general que s’autofinança i distribueix riquesa a tot el país.

Des de la UGT de Catalunya temem que la difusió intencionada de dades errònies –que contrasten amb les mateixes que AENA publica al seu web- són l’avantsala per a la seva privatització, una opció que no ha estat mai reconeguda per part de la direcció als representants de la plantilla, però la imminència de la qual ha reiterat el seu president, José Manuel Vargas, en les darreres declaracions públiques fetes en diversos mitjans de comunicació.