UGT denuncia que la direcció de l’ICS mai ha tingut voluntat negociadora

Les negociacions passen ara a la Mesa General de la Funció Pública, on continuarem exigint la garantia d’estabilitat de l’ocupació a l’ICS i el retorn en el futur de les retallades salarials

Davant l’anunci de l’Institut Català de Salut (ICS) de donar per finalitzades avui les negociacions amb els sindicats amb representació a la Mesa Sectorial, la UGT de Catalunya vol denunciar que la direcció de l’ICS mai ha tingut voluntat de negociació i que mai ha volgut garantir l’estabilitat de l’ocupació ni el retorn en el futur de les possibles retallades salarials d’aquests treballadors i treballadores.

A més, paral·lelament a les negociacions dels sindicats de la sanitat amb la direcció de l’ICS, el president de la Generalitat va anunciar la setmana passada noves retallades salarials als treballadors del sector públic, sense concretar la quantia, i que per tant també afectarien la plantilla de l’ICS.

Un cop trencades les negociacions a la Mesa Sectorial de Sanitat, les negociacions sobre el futur dels treballadors i les treballadores de l’ICS passen a la Mesa General de Negociació de la Funció Pública -convocada per als dies 30 de novembre i 1 de desembre-, on el nostre sindicat continuarà exigint els mateixos elements: garantia del servei sanitari públic, garantia d’estabilitat de l’ocupació a l’ICS i claredat de l’administració sobre quins són els sacrificis que demana als treballadors de la sanitat pública.

La UGT de Catalunya defensarà a la Mesa General que els sacrificis, les retallades i, en definitiva, la factura de la crisi no poden recaure sempre sobre els mateixos, en aquest cas els treballadors i les treballadores del sector públic, als quals la Generalitat vol aplicar una segona retallada salarial després del 5% del maig passat. En el cas dels professionals sanitaris, s’hauria de parlar d’una tercera retallada, ja que l’administració vol fer una retallada salarial específica als treballadors de l’ICS, i a molts centres de la XHUP les plantilles ja han fet sacrificis salarials o s’han aplicat ERO suspensius a canvi de què no es produïssin acomiadaments.