UGT denuncia que la reforma de la llei de l’avortament exposarà a un major risc la salut i la vida de les dones

decidirLa UGT de Catalunya vol aprofitar la celebració d’aquest 28 de maig, Dia Internacional d’Acció per la Salut de les Dones, per denunciar els retrocesos i perills per a la salut de les dones que suposaria la recentment anunciada pel Govern del Partit Popular reforma de l’actual Llei orgànica 2/2010 de Salut sexual i reproductiva i de la interrupció voluntària de l’embaràs.

Des de la UGT de Catalunya denunciem rotundament el retrocés en el reconeixement dels drets sexuals i reproductius de les dones que suposaria la possible reforma de la llei. Expressem la nostra absoluta negativa a acceptar una retallada en la llibertat i autonomia de les dones en relació a la seva sexualitat i a decidir sobre la seva maternitat. Decidir és el que fa lliures a les persones.

És evident que els avenços assolits durant els darrers anys en matèria d’igualtat han anat en retrocés a causa de la crisi. Les motivacions econòmiques són l’excusa, però anuncis com la reforma d’aquesta Llei posen en evidència que al darrera s’amaguen interessos i creences que ens fan retrocedir trenta anys en la història. En aquest sentit, necessitem una societat laica i democràtica, lliure d’imposicions religioses.

Per això, des de la UGT de Catalunya defensem la legislació actual al voltant de la interrupció voluntària de l’embaràs, que empara el dret a accedir a l’avortament de manera gratuïta i accessible, i reclamem la inviolabilitat dels drets de ciutadania aconseguits a través de tants anys de lluita.

La UGT de Catalunya és membre de la Plataforma “Nosaltres decidim”, plataforma que ha decidit engegar diverses accions de visibilització i sobretot, d’oposició i protesta davant l’agressió que suposa la vulneració de la llei en els termes que s’anuncien.

En aquest enllaç trobareu les adhesions al manifest de la Plataforma.