UGT denuncia que l’accidentalitat augmenta un 7%, un 4% més que el que dicen les dades oficials

sinistralitat-laboral

A Catalunya es produeixen 44 accidents laborals per hora

El secretari de Política Sindical de la UGT de Catalunya, Camil Ros, i el secretari adjunt a aquesta secretaria, Dionís Oña, presentaran dilluns en roda de premsa l’informe “Sinistralitat Laboral a Catalunya“, en què es fa una valoració comparativa de la sinistralitat durant el periode de crisi econòmica.

File Icon Informe Sinistralitat Laboral: Valoració comparativa durant la crisi econòmica

Aquest informe conclou que, durant el primer trimestre de 2010, la sinistralitat laboral ha augmentat un 3% més que durant el primer trimestre del 2009. En total, es produeixen 44 accidents laborals per hora. D’aquesta manera, la UGT de Catalunya denuncia que, tot i  que les persones afiliades a la Seguretat Social han disminuït a causa de la crisi econòmica, l’accidentalitat ha augmentat gairebé un 7%, és a dir, quatre punts més que les dades oficials que ofereix el Departament de Treball.

La roda de premsa se celebra amb motiu de la presentació del “Manual jurídic-pràctic per al delegat de prevenció” que organitza el nostre sindicat. La Llei de Prevenció de Riscos Laborals preveu una regulació detallada dels drets de consulta i de participació de les persones treballadores en relació a les qüestions principals que afecten la seguretat i la salut en el treball, reconeixent en la figura del delegat de prevenció, el representant especialitzat de les persones treballadores en aquesta matèria. La importància d’aquesta figura justifica aquest estudi que analitza d’una manera pràctica la normativa en matèria de seguretat i salut.

La presentació del manual és oberta a tots els mitjans de comunicació.

Roda de premsa – Presentació Manual per al delegat de Prevenció

DIA: dilluns, 31 de maig de 2010

HORA i LLOC : 11 hores, roda de premsa  a la sala de premsa de la UGT de Catalunya. Rambla Santa Mònica, 10. Tercera planta.

A partir de les 12, presentació del manual   a la sala d’actes de la seu de la UGT al carrer Sant Oleguer, 17. Barcelona