UGT denuncia que l’anunci del 112 omet els treballadors municipals (policia local, protecció civil)

teleoperador

El sindicat considera que es tracta d’una campanya amb clars interessos partidistes en precampanya electoral

En relació amb l’anunci televisiu del Departament d’Interior on es difon la creació del nou servei d’emergències 112, la Secretaria d’Administració Local i el Sindicat de la Policia Local de la UGT de Catalunya consideren inacceptable l’omissió dels cossos de Policia Local i de Protecció Civil. L’espot, on només apareixen una agent dels Mossos d’Esquadra, un bomber i un sanitari, obvia interessadament la resta de col·lectius implicats en els processos d’emergències a Catalunya per impulsar electoralment la imatge del 112 amb clars interessos propagandístics en precampanya.

L’anunci televisiu no només ignora els prop de 10.000 policies locals de Catalunya, sinó també el personal amb tasques de Protecció Civil dels Ajuntaments i el personal auxiliar encarregat d’atendre les trucades dels ciutadans i ciutadanes que fan us del 112 i que a diari presten un servei impecable a la ciutadania de Catalunya.

Es tracta d’una campanya publicitària vergonyosa que mostra un clar aprofitament dels recursos públics per aconseguir un rèdit polític. Considerem que la utilització electoralista d’un servei públic tan rellevant com el 112 és una agressió a les ciutadanes i ciutadans de Catalunya.

Des del sindicat esperem que la Federació de Municipis de Catalunya, l’Associació Catalana de Municipis, la Direccio General de Protecció Civil i la Subdirecció General de Coordinació de la Policia de Catalunya reaccionin davant aquesta nova agressió als cossos municipals que treballen dia a dia en gestionar les emergències a Catalunya mitjançant el 112 i demanin les explicacions que calguin als seus responsables.