UGT denuncia que les polítiques europees han provocat la desetructuració de les empreses ferroviàrie

renfe-rodalies.jpg

El nostre sindicat envia una carta a les autoritats europees, espanyoles i catalanes per exigir que es posi punt i final a la destrucció de l’ocupació en el sector

A Europa, per cada 10 llocs de treball que es perden només se’n recupera 1

Les federacions Internacional i Europea de Treballadors del Transport (ITF i ETF), junt amb la Federació Nacional de Transports, Comunicacions i Mar de la UGT de Catalunya, celebren demà dimarts 13 d’abril el Dia d’Acció dels Ferroviaris Europeus. Amb aquesta jornada volem denunciar el preocupant estat en el qual es troba el sector ferroviari, a causa de les nefastes iniciatives polítiques que s’han portat a terme en l’àmbit europeu.

La desestructuració de les empreses ferroviàries, el tancament de les línies i l’externalització d’activitats estan produint un alt nivell de destrucció d’ocupació. Segons dades de l’EFT, per cada 10 llocs de treball que es perden, només se’n recupera 1.

Sota el lema “Per uns sistemes ferroviaris de qualitat, amb llocs de treball dignes“, volem expressar el notre total rebuig a la liberalització i la fragmentació del ferrocarril. Reivindiquem un ferrocarril que doni servei públic i de qualitat. Per això, reclamem a les empreses la creació d’un Acord Marc Sectorial que contempli les condicions socials i laborals per a tot el sector ferroviari, i la inversió en formació i qualificació dels treballadors i les treballadores. Altrament, sol·licitem a les institucions nacionals i europees que fomentin els ferrocarrils públics i inverteixin en manteniment i desenvolupament de la infraestructura ferroviària com un instrument de planificació territorial per a la cohesió social i econòmica a nivell europeu.

Dins de l’Estratègia Sindical per un Transport Sostenible, des de la UGT traslladem les nostres reivindicacions als eurodiputats espanyols, al ministre de Foment  i a les oficines del Parlament Europeu a Espanya. A Catalunya es lliurarà a l’Oficina del Parlament Europeu a Barcelona, a la Delegació del Govern a Barcelona i a la conselleria de Política Territorial i Obres Públiques.

En el marc d’aquesta campanya també es repartiran fulletons informatius als usuaris -afecats directament- en defensa d’un servei de qualitat i accessibilitat.