UGT denuncia que milers de treballadors públics veuen reduïda encara més la seva nòmina per un “error informàtic”

L’Administració treu 1.000 euros de mitjana “per error”, el mateix mes que la nòmina ja venia reduïda uns altres 1.000 euros de mitjana – La UGT exigeix l’abonament immediat de la quantitat sostreta.

La UGT de Catalunya denuncia un nou nyap burocràtic del departament d’Economia i Hisenda que afecta una altra vegada la nòmina dels empleats i les empleades públiques.

Des d’ahir, les nòmines que reben els treballadors públics, coresponents al mes de juny, poden veure’s afectades per un presumpte “error informàtic”. Algunes de les nòmines, les que corresponen a personal que s’hagi vist recentment afectat per un moviment intern dins de la plantilla –desplaçaments, comissió de servei, canvi de lloc de treball, canvi d’unitat en el cas del CME, etc-, han inclòs una minva d’uns 1.000 euros de mitjana, que se suma a la quantitat prevista per a la retallada en la paga extraordinària de juny.

El Cos de Mossos d’Esquadra és el col•lectiu més afectat per aquest “error”, ja que són els empleats públics que pateixen més mobilitat. El SAP-UGT de Catalunya, sindicat majoritari al CME, calcula que aquest “error” pot haver afectat entre un 15 i un 20% del total de la seva plantilla, formada per uns 17.000 agents.

Davant del greuge, la UGT ja ha exigit les explicacions pertinents. La resposta per part de l’Administració és que es tracta d’un error informàtic per part del departament d’Economia i Hisenda en el moment d’aplicar la retallada del 5% que s’havia de fer efectiva en la nòmina de juny corresponent a la paga extraordinària.
El resultat és que, en alguns casos, a més dels 1.000 euros de mitjana de retallada anunciada en la paga extra, s’han aplicat uns altres 1.000 euros de minva en nòmina per error. I, tot això, sense ni tan sols fer un comunicat públic per explicar l’error, buscant una solució immediata per solventar el greuge i calmar els ànims de la plantilla. I sense saber dir quan podran esmenar aquest “error informàtic” i fer efectiu l’ingrès de la quantitat sostreta, si en els propers dies o el mes vinent.

Per aquesta raó, des de la UGT de Catalunya exigim l’abonament immediat de les quantitats sostretes i reclamem que es depurin responsabilitat polítiques per una nova errada que, de nou, afecta els treballadors i les treballadores de l’Administració pública catalana.
Tanmateix, exigim a la Secretaria de la Funció Pública que esmeni aquest error. Depenent de la resposta, el nostre sindicat concretarà properament les accions sindicals i jurídiques de resposta que siguin necessàries.