UGT denuncia que SERUNION aprofita la situació de Nissan per acomiadar 37 treballadors

restaurante.gifSi demà no s’arriba a un acord en la mediació, els treballadors faran vaga parcial indefinida en senyal de protesta

Des de l’anunci d’un possible Expedient de Regulació d’Ocupació a la fàbrica de Nissan a la Zona Franca, els 64 treballadors i treballadores de l’empresa de restauració Serunion que estan empleats en els menjadors 1 i 2 de la fàbrica viuen en una constant i diària incertesa de no saber quin serà el seu futur.

Serunion ha comunicat al Comitè d’Empresa, on la UGT de Catalunya és el sindicat majoritari, la seva decisió de tancar el Menjador 2 i de modificar substancialment els llocs de treball del Menjador 1. L’empresa parla d’uns 37 acomiadaments, però no ha concretat ni quines són les categories afectades ni la ubicació dels llocs afectats. Per a la UGT de Catalunya no s’entén que, si l’intenció de l’empresa és tancar només el Menjador 2, on hi treballen 18 persones, el nombre d’acomiadaments sigui de 37.

En cas de no arribar-se a un acord en la reunió de mediació que tindrà lloc demà, 30 de gener, el Comitè d’Empresa convocarà els treballadors a una vaga indefinida parcial, amb el següent calendari d’aturades:

• Dilluns 4 de febrer – Aturada de 8:00 a 10:00 hores.
  • Dimarts 5 de febrer – Aturada de 12:00 a 14:00 hores.
  • Dimecres 6 de febrer – Aturada de 17:00 a 19:00 hores.
  • Dijous 7 de febrer – Aturada d’1:00 a 3:00 hores.
  • Divendres 8 de febrer – Aturada de 8:00 a 10:00 hores.
  • I així successivament.
Des de la Federació de Comerç, Hostaleria, Turisme i Joc de la UGT de Catalunya volem denunciar que, amb l’anunci d’aquests acomiadaments, Serunion pretén aprofitar-se de la situació actual que es viu a la planta de Nissan de la Zona Franca per reestructar la seva plantilla, abaratint despeses. Des de la UGT de Catalunya, mantenim la fermesa en la defensa d’aquests 64 llocs de treball i, en cas de tancament d’algun dels menjadors, exigim la recol·locació del personal en altres centres de l’empresa Serunion.
{mxc}