UGT dona suport a les mobilitzacions a Mataró en defensa dels CAP de la ciutat

metgeUGT  ès un sindicat que reivindica la sanitat pública de qualitat i universal, per això desde UGT Maresme recolzem les mobilitzacions succeïdes a Mataró en els CAP’s, centres de medicina primària Rocafonda, Cerdanyola i la Riera duts a terme en aquest mes de Gener pels veïns, per això declarem:

$·         Que el personal sanitari i els usuaris, no són xifres, sinó que són persones que tenen uns drets fonamentals e inalienables reconeguts constitucionalment, i que els gestors de la sanitat pública han de vetllar perquè aquests siguin mantinguts, com els de garantir l’ igualtat en l’assistència i una sanitat universal.

1·         Que les retallades que s’estan produint en els pressupostos sanitaris des de l’any 2010, no han fet res més que agreujar una sèrie de deficiències en l’atenció mèdica dels CAP’s de Rocafonda i Cerdanyola.

1·         Que vivim un estat democràtic basat en la Societat del Benestar, i aquest s’està minvant amb l’excusa de que no hi ha prou recursos econòmics fent trontollar la universalitat i la gratuïtat de la sanitat per arribar a una privatització d’aquesta.

1·         Que s’està difonent una falsa realitat en la probable fallida del finançament de la Seguretat Social excusant així les retallades sanitàries i en serveis públics en general, quan es continuen pagant sous desorbitats a certs alts càrrecs i gerents que han centrat la seva tasca en una gestió interessada dels fons públics amb males pràctiques de la tresoreria pública, diners que pertanyen a totes i tots.

Per aquests motius exposats la UGT Maresme entén i recolza total i rotundament les mobilitzacions veïnals dutes a terme en els CAP’s de Rocafonda i Cerdanyola de Mataró, en defensa d’una sanitat gratuïta i universal.

Diguem PROU a seguir minvant els serveis sanitaris.

Diguem NO a la privatització de la sanitat.