UGT educació continua apostant per la vaga a l’ensenyament públic

aulaEl nostre sindicat ja va convocar en solitari vagues parcials ja al mes de juny, preveient que les retallades i la mala gestió del Departament estaven lluny d’acabar

Després de diferents accions unitàries dels sindicats de l’ensenyament públic en contra de les retallades i la mala gestió del Departament d’Ensenyament, durant les últimes setmanes hem convocat una ronda d’assemblees en centres públics per copsar el sentir del professorat, fent així una valoració conjunta de la situació actual. Una vegada realitzades aquestes accions, des de la UGT de Catalunya continuem pensant que en són necessàries d’altres de forma immediata. Considerem que una convocatòria de vaga està més que justificada i esperem que la resta de sindicats s’hi vulgui sumar.

Dilluns, 19 de desembre, es realitzarà una reunió intersindical a la seu de la UGT Catalunya i es prendrà una decisió al respecte. UGT Educació secundarà la vaga en cas que així ho decideixi la majoria.

El nostre sindicat ja va convocar en solitari dues jornades de vaga parcial per al mes de juny. Tot i que la mobilització havia de tenir continuïtat al setembre, vam desconvocar aquestes últimes aturades per afavorir la unitat sindical. Considerem que aquell era el moment idoni perquè la resta de sindicats s’afegissin i així evitar trobar-nos ara pràcticament en la mateixa situació que fa un any:

• Increment horari de de 23 a 25  hores a primària i de 18 a 20 a secundària.
  • Manca el retorn íntegre de la paga de 2012.
  • Sense calendari de retorn de les pagues de 2013 i 2014. No cal dir que no n’han esmentat ni tan sols la possibilitat. Som l’única comunitat autònoma que hem perdut les pagues extres de 2012, 13 i 14.
  • Les jornades d’un terç són un insult per a professionals altament qualificats que en teoria el Departament hauria de cuidar. La jornada mínima hauria de ser de mitja jornada.
  • L’increment de ràtios és una constant, quan baixant aquestes s’evitarien el tancament de línies
  • 16.800 professors/es de més de 55 anys, perden la reducció de 2 hores lectives i ens amenacen amb la supressió de la jubilació voluntària als 60 anys.
  • 49.980 professors/es amb destinacions provisionals.
  • La creació dels perfils professionals ha permès a les direccions fer nomenaments a dit. Això suposa la defunció de la mobilitat amb criteris objectius i transparent.
  • Meritar el primer estadi a 9 anys suposa la pèrdua de 4.500€  per professor/a.
  • Hem perdut la indemnització per jubilació voluntària. En altres empreses públiques han continuat cobrant-la, en alguns casos amb quantitats milionàries i abusives.
  • Fa anys que no es paga el fons d’ajuda social.
  • Els plans de formació han desaparegut mentre creix l’exigència.
  • Anys sense aportacions al pla de pensions.
  • Les baixes per malaltia comú ja no es cobren al 100% des del primer dia.
  • La prova inicial del personal docent novell és poc objectiva, i s’hauria d’avaluar en un període més llarg de temps.
  • Retirada del pla pilot de nomenaments PDI.
  • Hauria d’existir més flexibilitat i facilitats per accedir a la borsa d’interins.

Per a la UGT són moments en què cal prioritzar l’interès col·lectiu, i la tramitació i aprovació dels nous pressupostos és un molt bon moment per pressionar el Govern a fi d’augmentar els recursos per a l’escola pública i trencar el seu immobilisme negociador.

En totes les reunions realitzades en l’àmbit intersindical UGT ha continuat apostant per la vaga parcial indefinida, perquè creiem que és l’eina adequada per poder perllongar més en el temps les nostres reivindicacions. Tanmateix, per denunciar la mala gestió del Departament d’Ensenyament d’una forma més contundent i mantenir la unitat sindical, ens adaptarem a les propostes d’altres sindicats sempre i quan vulguin fer un pas endavant i sumar-se a la vaga.