UGT educació convoca aturades de dues hores en l’ensenyament públic demà i dimarts vinent

aulaUGT Educació ha convocat demà dijous, 2 de juny, i el proper dimarts, 7 de juny, una aturada de dues hores a l’ensenyament públic -de 8 a 10 hores a secundària i de 9 a 11 hores a primària- contra la política de precarització i menyspreu del Departament d’Ensenyament. La vaga parcial continuarà els dies 12, 14, 19 i 21 de setembre.

El nostre sindicat convoca aquesta vaga parcial en solitari perquè considera que la situació que viuen els i les treballadores de l’ensenyament públic és insostenible i ha arribat el moment d’exercir mesures de pressió de veritat davant la pitjor agressió dels darrers anys. Es tracta de retallades laborals, però que tenen un afectació molt important en la qualitat del servei públic educatiu.

Des de UGT Educació posem molt en valor la unitat sindical i esperem que la resta d’organitzacions s’hi sumin. Aquesta serà una mobilització lenta, però esperem que vagi creixent i que el dia 12 de setembre el curs no comenci amb normalitat. No queda una altra opció davant d’un Departament d’Ensenyament que ha demostrat sobradament que no té cap voluntat negociadora.

També demanem a les companyes i companys dels centres públics un compromís amb les mobilitzacions que ens permeti frenar la política de precarització i de menyspreu constant de la feina dels i les docents per part del Departament:

• Catalunya és l’única comunitat autònoma que ha retallat les tres pagues als seus treballadors públics i l’única que no ha retornat encara la de 2012. Aquesta retallada acumulada suposa la pèrdua de més de 6.200 euros per professor.
  • No és l’única, també cal tenir en compte la congelació salarial des de 2012 i la pèrdua de sou en cas de baixa per malaltia comú. Si tenim en compte la inflació d’aquests darrers 3 anys, un professor ha deixat de consolidar 4.358 euros de mitjana.
  • La supressió de la sisena hora ha suposat la pèrdua de més de 5.000 llocs de treball.
  • No s’han convocat oposicions des de 2011, una mesura que afecta gairebé 30.000 interins i que suposa un increment notable de la precarietat laboral del professorat.
  • Les baixes es comencen a cobrir a partir del 10è dia en la majoria dels casos.
  • Els nomenament de setembre no es produeixen el primer dia del mes, sinó el mateix dia que comença el curs escolar. Afecta 9.200 professors.
  • Increment de ràtios a primària i secundària i tancament de línies de P3.

Clicant sobre aquest enllaç podeu llegir un informe complet sobre la situació a l’ensenyament públic i les principals reivindicacions del nostre sindicat.