UGT es mobilitzarà per defensar la continuitat i la independència econòmica de Cacaolat

cacaolat
El mateix Ruiz-Mateos va assegurar a la UGT que faria tot el possible perquè Cacalolat no depengués econòmicament del Grup Clesa

La direcció de Cacaolat creu que en un any i mig poden arreglar els comptes de l’empresa emblemàtica a Catalunya

La UGT de Catalunya convocarà mobilitzacions en defensa de l’emblemàtica empresa Cacaolat (Barcelona) i amb més de 75 anys d’història.

El nostre sindicat, majoritari al comitè d’empresa de la companyia, considera que Cacaolat ha de desvincular-se econòmicament del Grup Clesa, pertanyent a la família Ruiz Mateos, perquè la resta d’empreses del grup l’estan dessagnant.

Per això, la Federació Agroalimentària de la UGT de Catalunya ja ha comunicat a la Generalitat que farà tot el possible perquè Cacaolat no se’n vagi en orris, i que farà totes les mobilitzacions que facin falta. La plantilla es manfestarà un cop s’hagi produit una reunió entre la direcció de Cacaolat i la Generalitat de Catalunya. La reunó tindrà lloc dimarts que ve.

El responsable d’Agroalimentària, David Papiol, va iniciar personalment els contactes amb la família Ruiz Mateos a finals de l’any passat. El 3 de desembre, el representant de la UGT va organitzar una trobada amb José M.Ruiz-Mateos a la seva pròpia casa de Somosaguas (Madrid), acompanyat de la resta de forces sindicals del comitè. En aquesta reunió, el mateix Ruiz-Mateos va declarar a Papiol que “no es preocupés”, que tenia constància que Cacaolat era una empresa solvent -la que millor funciona de tot el grup-, i que “faria tot el possible perquè Cacaolat tingués independència economica respecte de la resta d’empreses de Clesa”. A la trobada, UGT va prendre el compromís de parlar amb la Generalitat de Catalunya per dir-li que fés tot el possible perquè l’empresa, amb 400 treballadors a Catalunya, continués al nostre país.

La setmana passada la direcció de Cacaolat va demostrar amb números a la UGT de Catalunya que en un any i mig seria capaç de solventar tots els seus deutes, i que podria arreglar els comptes de l’empresa. Uns comptes que, segons ha pogut saber la UGT per altres fonts, estan “vampiritzats” per la resta d’empreses del grup.

Finalment, en la reunió promoguda per la UGT amb el Departament d’Ocupació, el seu director general , Ramon Bonastre, va assegurar al nostre sindicat que es posarà mans a l’obra per saber la situació real del cacaolat dins del grup Clesa, i que posaria tots els mitjans possibles per què Cacaolat continui essent el que ha estat fins ara al nostre pais. El nostre sindicat considera que la Generalitat s’ha mostrat receptiva en tot moment, i que Cacaolat és una empresa emblemàica que ha de continuar.