UGT es reunirà amb el director general de comerç per analitzar la situació del sector

supermercat.jpg
El nostre sindicat farà lliurament de l’informe “Sector Comerç 2011” i li traslladarà les nostres propostes per millorar-ne les condicions

Demà, dia 10 de març, el secretari general de la Federació de Comerç, Hostaleria, Turisme i Joc de la Ugt de Catalunya, Óscar López, mantindrà una reunió amb el nou Director General de Comerç, Josep Maria Recasens.

En aquesta entrevista, el nostre sindicat lliurarà al Director General de Comerç un informe elaborat des de la Federació de Comerç, Hostaleria, Turisme i Joc que recull les condicions laborals, econòmiques i socials dels treballadors del sector de comerç en els últims anys.

En tres anys, la destrucció d’ocupació al sector de comerç ha estat d’un 34%, un descens que no es pot atribuir al descens de les vendes. El sector de comerç és un sector feminitzat i jove. De les persones ocupades al comerç, el 72% són dones i tenen una mitjana d’edat de 32 anys, i el 63% d’aquestes dones són mares. El salari mig és de 850 euros bruts mensuals. Tanmateix, l’entrada en vigor de l’últim conveni col·lectiu per les empreses de grans magatzems ha establert la jornada irregular, i ha provocat que aquells treballladors i treballadores que tenien una jornada regular, ara tinguin horaris diferents depenent del dia de la setmana i que hi hagi dies que estiguin al seu lloc de treball prop de 10 hores.

Aquestes dades posen de manifest les característiques més rellevants del sector avui dia: baixos salaris, jornades irregulars, impossibilitat de conciliar vida laboral i familiar, dèficit de formació i manca de professionalitat. Característiques que no es corresponen amb els resultats econòmics de les empreses, ja que és un sector que creix i genera beneficis, fins i tot en èpoques de crisis.

Per aquest motiu des de la UGT de Catalunya entenem que és imprescindible comunicar aquesta situació de precarietat al nou Director General de Comerç, i al mateix temps traslladar tot un conjunt de propostes i mesures necessàries per millorar les condicions dels treballadors i treballadores d’un sector que creix fins i tot en èpoques de crisi.