UGT espera que es compleixi el compromís de no retallar més sous dels empleats de la Generalitat

ENGANTXINA_MANI_14A_B_

La Vicepresidenta ho ha garantit avui al Parlament de Catalunya. El sindicat recorda que els treballadors de la funció pública perdran entre un 10 i un 15% del poder adquisitiu

La UGT fa una valoració molt positiva del compromís adquirit pel Govern de la Generalitat davant la Comissió d’Afers Institucionals del Parlament de Catalunya. Per primera vegada en aquesta legislatura, el Govern –a través de la seva vicepresidenta, Joana Ortega- ha garantit que no tornarà a baixar els sous als funcionaris.

Tot i això, per a la UGT no hi ha prou amb aquest anunci, que afecta a tots els empleats públics de la Generalitat. Cal garantir també els nivells d’ocupació, que són en definitiva els que permeten les prestacions actuals dels serveis públics. No hem d’oblidar que la Generalitat de Catalunya té un catàleg de serveis que presten treballadors i treballadores contractats directament per l’Administració, i d’altres que formen part del conglomerat d’empreses públiques depenents de la mateixa.

D’altra banda, no es pot oblidar que els empleats públics estem fent un esforç sense precedents per tal de col•laborar en la sortida d’una crisi que no ha estat generada pels treballadors i treballadores del nostre país. De fet, encara que no es produeixi una baixada dels salaris públics aquest any, l’any 2010 ja es va reduir un 5% de mitjana, i durant el 2011 el poder adquisitiu dels empleats públics  es veurà reduït entre un 5% i un 10%, en funció de les categories. En dos anys, doncs, els treballadors de la funció pública catalana perdran entre un 10% i un 15% del seu poder adquisitiu.

En relació a les afirmacions de la Consellera de Governació al respecte que els sindicats no vam voler negociar la redifinició del Fons d’Acció Social (FAS), cal dir que és difícil dialogar sobre un tema quan una part ja ha pres una decisió i no té cap intenció d’escoltar a l’altra.