UGT estima la pèrduda immediata de més de 200 llocs de treball en la neteja als hospitals

sociosanitari
El nostre sindicat convoca una concentració de treballadors i treballadores de la neteja demà a la Plaça de Sant Jaume

La UGT de Catalunya manifesta el seu rebuig i preocupació per a la repercussió de la retallada de la despesa sanitària en el sector de la neteja, on hi treballen al voltant de 1.500 professionals, sense comptar les plantilles destinades als Centres d’Atenció Primària (CAP).

Els anuncis de tancament de quiròfans, serveis i llits hospitalaris, a més a més de la pèrdua de llocs de treball directes de personal sanitari també provocaran la destrucció de llocs de treball en el sector de neteja.

Concretament, des de la UGT de Catalunya preveiem la pèrdua immediata de més de 200 llocs de treball de neteja només en els hospitals, i queda per veure el què passarà en els Centres d’Atenció Primària. També denunciem la pèrdua de qualitat en aquests serveis, ja que les retallades fa temps que s’estan duent a terme en les dotacions dels contractes dels hospitals dels diferents serveis externalitzats i, més concretament, en els serveis de neteja.

Davant d’aquesta situació, la UGT reclama la rectificació d’aquestes polítiques de retallada indiscriminada i anunciem mobilitzacions per als propers dies per denunciar davant de la Generalitat aquesta pèrdua de llocs de treball i de la qualitat en el servei.

La UGT de Catalunya hem convocat els treballadors i les treballadores del sector de la neteja a les següents concentracions:

BARCELONA: 4 de maig, a les 18 hores, a la Plaça de Sant Jaume
GIRONA: 9 de maig, a les 9.30 hores, a l’ Hospital Universitari de Girona Dr Josep Trueta
TARRAGONA: 10 de maig, a les 10 hores, a l’Hospital Universitari Joan XXIII
LLEIDA: 12 de maig,  a les 10 hores, a l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova