UGT estima que les universitats catalanes suprimiran 2.000 places de professorat i 300 de PAS

aula-amplio2

Demà divendres, 7 d’octubre, concentració davant l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura, a les 9 hores, coincidint amb acte inauguració curs acadèmic

La UGT de Catalunya denuncia que unes 2.000 places de professorat contractat i unes 300 de personal interí d’administració i serveis (PAS) seran suprimides en el conjunt de les universitats públiques catalanes si els plans de retallades es porten a terme al llarg d’aquest curs.Així, aquesta reducció dràstica de plantilles al sector universitari s’afegirà als 3.700 llocs de treball suprimits a l’ICS del maig a l’octubre.

Aquestes mesures tindran una repercussió directa en la qualitat de la docència, com es pot comprovar ja a l’inici del present curs, amb grups de més de 150 estudiants en algunes titulacions i la supressió d’assignatures optatives.També repercutiran negativament en la recerca, amb l’eliminació de places de personal investigador en formació i de PAS de suport a la recerca.

UGT-Universitat  fa una crida a la comunitat universitària a participar massivament a la manifestació d’aquesta tarda en defensa del Treball Digne i dels Serveis Públics, i també a la concentració de protesta en contra de les retallades convocada per la UGT, juntament amb CCOO i altres sindicats i col·lectius d’estudiants, amb motiu de l’acte de inauguració del curs acadèmic universitari català, que se celebra demà, divendres 7 d’octubre, a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). La concentració es farà a les 9 hores al davant de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura (ETSAB).

A més, el dissabte 8 d’octubre, UGT-Universitat participarà a l’Assemblea General d’Universitats que la Plataforma en Defensa de la Universitat Pública ha convocat a les 11 hores a plaça d’Universitat, i en la que es debatran diferents propostes de mobilització de caràcter unitari en contra de les retallades al sector.

Concentració protesta contra retallades Universitats

DIA: Divendres, 7 d’octubre de 2011.
HORA: 9 hores.
LLOC: davant Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona. Avinguda Diagonal, 649-651. Barcelona.