UGT estudia emprendre accions legals contra els serveis mínims als centres hospitalaris

planta_vagab
El nostre sindicat denuncia que la majoria de centres hospitalaris catalans no han desconvocat les visites externes programades, amb el greuge que això suposa tant per als pacients com per als treballadors que facin els serveis mínims

El sector de Salut de la UGT de Catalunya denuncia que la majoria d’empress del sector imcompliran el decret de mínims publicat pel departament de Treball vulnerant d’aquesta manera el dret a exercir vaga que tenen els seus treballadors i treballadores.

Tanmateix, el nostre sindicat denuncia que les direccions de la gran majoria dels hospitals catalans han comunicat ja que no pensen desconvocar la programació de visites externes. Això comporta un doble greuge. D’una banda, evidentment, per als propis pacients. De l’altra, el greuge que això suposarà per als treballadors que restin de serveis mínims. Entre els centres hospitalaris que ja han anunciat que no desconvocaran la programació de visites externes trobem l’Hospital Universitari Germans Trias i Pujol – Can Ruti (Badalona), Consorci Sanitari Parc-Mar (Hospital del Mar), Parc Taulí (Sabadell) i Consorci Sanitari del Garraf.

Per aquesta raó, el sector de Salut de la UGT de Catalunya estudia emprendre accions legals contra els serveis mínims decretats pel Departament de Salut i que atempten contra els drets dels treballadors i contra la garantia del servei públic als pacients.

Tanmateix, el sector de la Sanitat Concertada (XHUP) de la Federació de Serveis Públics de la UGT de Catalunya, afectats per aquesta actitud intransigent del departament de Salut, mostra el seu més ferm rebuig davant les mesures anunciades des de les patronals del sector sanitari concertat de retallar el 5% en tots els conceptes salarials de la nòmina dels treballadors i les treballadores del sector a partir del mes de juny. Els treballadors i les treballadores del sector porten ja dos anys de congelació salarial. Es tracta de treballadors subjectes al dret laboral, no tenen la condició de funcionaris i, per tant, cap dels dos decrets els és d’aplicació directa. Per tant, si els centres apliquessin unilateralment aquesta decisió es vulneraria un dret fonamental establert a la Constitució Espanyola com és el dret a la negociació col·lectiva.