UGT exigeix a la direcció del Banc Sabadell que concreti quina és la seva proposta real

banc sabadellLes reunions continuen marcades per la imprecisió i la manca d’anàlisi de la direcció de l’entitat

Després de la reunió mantinguda durant el dia d’avui, la Secció Sindical de la UGT a Banc Sabadell denuncia que, mentre la plantilla continua preocupada i expectant davant la negociació de l’ERTO, la direcció del banc continua sense definir la seva proposta real, marcant les negociacions amb la seva imprecisió, manca d’anàlisi i ineficàcia.

L’únic avenç que es pot treure de la reunió mantinguda avui és la disposició manifestada per la direcció del banc d’estudiar les condicions complementàries, basades en les excedències incentivades amb la reincorporació a la plaça o en un radi de 25 km. Tot i que no s’han definit quins poden ser aquests incentius, el finançament de la despesa d’aquestes excedències incentivades seria possible sempre i quan es possibilitessin jubilacions anticipades de forma voluntària per al personal amb l’edat escaient (61, 62, 63 anys), per l’estalvi que suposarien les seves dotacions. El personal al qual aniria dirigida aquesta mesura seria, en principi, els treballadors i les treballadores adscrits en les oficines que tanquin, si bé l’empresa diu que podria estar oberta a altres casos (sense definir-ne els llocs de treball ni els perfils).

A més de negar un cop més la necessitat real de regular temporalment 355 llocs de treball, la UGT ha reivindicat durant la reunió mantinguda avui que:

a) L’empresa ha de definir estrictament la seva proposta, més enllà de les generalitats amb les quals està fent-la en aquests moments. Exigim concreció .
b) Ens oposarem a l’ERTO: o serem nosaltres qui proposem sacrificis dels treballadors i les treballadores de Banc Sabadell.

Les converses continuaran els dies 12, 13, 17, 18, 26 i 27 de setembre.