UGT exigeix a la Generalitat i a Ryanair un acord per la supervivència de l’aeroport de Reus

Davant l’anunci de què Ryanair deixarà d’operar el proper 30 d’octubre a l’Aeroport de Reus, des de la UGT de Catalunya demanem al govern de la Generalitat que, juntament amb la resta d’Administracions Territorials implicades, s’assegui a dialogar urgentment amb la companyia aèria Ryanair per tal de garantir la permanència d’aquesta al territori. La desaparició de Ryanair a Reus significaria la pèrdua d’un gran nombre de llocs de treball a les nostres comarques, tant de treballadors de la pròpia companyia com de treballadors i treballadores indirectes dels diferents sectors que donen servei (neteja, hostaleria, turisme, etc).
L’actual model aeroportuari a les comarques catalanes (fora d’El Prat), basat en vols de baix cost als aeroports de Girona i Reus, es podria veure greument afectat si el principal operador abandona aquests aeroports en detriment del de Barcelona-El Prat. L’impacte econòmic que això pot signifcar per a les Comarques de Tarragona, en una època de greu crisi, tindrà un impacte incalculable que el Govern de la Generalitat no pot permetre si no vol abocar aquestes comarques a una situació encara més delicada i preocupant de la que ja es troben.
Des de la UGT de Catalunya també volem instar a Ryanair que deixi d’amenaçar constantment amb deixar d’operar als diversos aeroports catalans per tal de veure augmentats els seus beneficis i que valori els esforços que està fent la Generalitat de Catalunya i les institucions tarragonines per tal de mantenir la supervivència de l’Aeroport de Reus. Així mateix, també demanem que es tinguin en compte els esforços que fan els treballadors i treballadores per garantir un servei de qualitat.
Treballar per la diversificació de companyies que operen a l’Aeroport de Reus, ha de ser una prioritat de les institucions implicades (AENA, Diputació de Tarragona, Ajuntaments i Generalitat de Catalunya), als quals emplacem a posar-se a treballar d’immediat per no veure’ns abocats en un futur en situacions similars.

aeroport-girona