UGT exigeix a la Generalitat que expliqui a la ciutadania les seves intencions respecte a la sanitat pública catalana

Davant la informació publicada avui pel diari El País segons la qual la Generalitat va encarregar un informe a una consultora per privatitzar 18 hospitals públics, la UGT de Catalunya exigeix al Govern i a la Conselleria de Salut que expliquin d’una vegada a la ciutadania si es volen vendre la sanitat pública catalana, qui i amb quines intencions demana aquests informes que coneixem pels mitjans de comunicacions i quant ha costat l’assessorament extern de PWC, en un moment d’importants retallades en la sanitat.

Pel al nostre sindicat es tracta d’una informació molt greu, ja que si es confirma que aquests són els plans que té la Generalitat, ens trobem davant la desaparició del sistema públic català de salut.

Des de la UGT de Catalunya expressem la nostra preocupació per la possible venda del patrimoni públic (edificis), la privatització d’un servei bàsic com és la sanitat per a una població de més de dos milions de persones, i el futur de milers de llocs de treball.