UGT exigeix a La Roca Village que compleixi l’acord de condicions laborals i socials per obrir festius

calçat-roca-villageL’any 2010 el nostre sindicat ja va proposar unes condicions mínimes que la gerència del centre comercial es va comprometre a respectar, com que el treball en festius serà voluntari

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ha emès un dictamen que permetrà que la Roca del Vallès sigui declarat municipi turístic, tal com demanen des de fa anys l’Ajuntament i el centre comercial La Roca Village, amb l’oposició de la Generalitat de Catalunya.

Des de la UGT considerem que l’obertura del centre comercial els diumenges i festius ha de representar una oportunitat per crear ocupació a la comarca, sempre i quan es respectin les condicions laborals dels treballadors i les treballadores i no s’obligui ningú a treballar aquests dies.

L’any 2010, davant la voluntat de l’Ajuntament i del centre comercial de tramitar amb la Generalitat l’obertura de festius, el nostre sindicat ja va proposar unes condicions laborals i socials mínimes que la gerència de La Roca Village es va comprometre a respectar. Entre d’altres, que el treball els diumenges i festius serà voluntari i l’empresa podrà exigir com a màxim un total de 12 festius treballats (els 8 actuals que ja permet la Generalitat de Catalunya i 4 dies més) i una compensació econòmica de 70 euros (amb revisió anual de l’IPC) més un dia addicional de festa.

La Roca Village també es va comprometre a d’altres mesures socials, com la millora del transport per als treballadors i les treballadores i la instal•lació d’una guarderia.