UGT exigeix al govern de la Generalitat que expliqui quin és el model d’administració pública catalana que defensa

En relació a la informació apareguda avui al diari El País sobre la proposta de la Comissió d’Experts designats per la Generalitat de prescindir de la majoria dels funcionaris per crear “una Administració més eficaç, eficient, transparent i que rendeixi més comptes”, la UGT de Catalunya vol manifestar:

1-    Que ens sembla del tot desafortunat que els representants dels treballadors i les treballadores de l’Administració pública catalana hagin tingut accés a aquesta informació només a través dels mitjans de comunicació.

2-    Que des del primer moment ens ha semblat impropi i poc democràtic que el Govern de la Generalitat de Catalunya demanés aquest informe sense tenir en cap moment en compte la representació dels treballadors i les treballadores per debatre un tema d’aquesta envergadura.

3-    Que, si es confirma la informació apareguda i la vicepresidenta del Govern, Joana Ortega, la fa seva, ens trobaríem davant d’un nou model d’Administració catalana: una Administració catalana privada al servei d’un partit governant.

4-    Que, si es confirma la informació apareguda i la vicepresidenta del Govern, Joana Ortega, la fa seva, ens trobaríem davant d’un canvi en el model de serveis públics i dels seus usuaris: de ciutadans a clients. Recordem a la vicepresidenta del Govern, Joana Ortega, que els ciutadans i les ciutadans som molt més que no pas els mers clients de l’Administració pública: tenim drets que podem exigir-li. Per tant, exigim que s’abandoni aquesta visió mercantilista enfocada a fer negoci privat amb  les necessitats públiques.

5-    L’eliminació de les oposicions que proposa la Comissió d’Experts, segons les informacions publicades, ens tornaria a dur a l’Administració dels nomenaments a dit, pròpia d’altres èpoques.

Per aquests motius, des de la Federació de Serveis Públics i la Federació de Treballadors de l’Ensenyament de la UGT de Catalunya exigim al Govern de la Generalitat de Catalunya que expliqui d’una vegada per totes quin model d’Administració pública catalana fa seu, i que ho faci amb total respecte als actuals treballadors i treballadores de la funció pública (que ho són, li recordem, com a garantia jurídica) i al model vigent.

La UGT de Catalunya es mostra disposada a transformacions i canvis per millorar l’Administració pública catalana, però aquests canvis no es poden fer sense consens i respecte vers als ciutadans i els treballadors.