UGT fa una crida a la participació en la consulta sobre la reforma de la Diagonal

diagonal2

El nostre sindicat recolza una reforma urbanística de l’avinguda en favor de la mobilitat sostenible, el transport públic col·lectiu i la qualitat de vida de les persones

Ahir a la tarda, en una reunió amb els representants de la UGT de Catalunya en matèria de mobilitat, l’Ajuntament de Barcelona va presentar el projecte de consulta per a la reforma de l’Avinguda Diagonal. A la consulta ciutadana, que es realitzarà del 10 al 16 de maig en 108 punts repartits per tota la ciutat, hi podran participar totes les persones majors de 16 anys empadronades a la ciutat.

La UGT de Catalunya considera que la Diagonal s’ha de reformar per tal que pugui donar resposta als seus usos amb eficàcia. Cal una reforma urbanística que garanteixi l’adequada convivència de totes les activitats que s’hi donen, així com un nou disseny per a la mobilitat que prioritzi el transport públic, i espais adequats per anar a peu o en bicicleta. Per això el nostre sindicat s’implicarà en la proposta de transformació i la nostra seu de la Rambla de Santa Mònica, 10, serà un dels punts de votació i allà s’exposaran els projectes de remodelació que es plantegen.

De les opcions presentades a la consulta, hi ha dues (opció A i opció B) que contemplen la connexió dels tramvies (Trambaix i Trambesòs), una mesura que la UGT de Catalunya ha reivindicat davant de l’administració i al Pacte per la Mobilitat de Barcelona, i que ha comptat amb el nostre vot favorable al Consell de Ciutat, entre d’altres organismes.

Des de la nostra organització, animem els ciutadans de Barcelona a què participin massivament en la consulta i així garantir que es converteixi en una mobilització social i democràtica, àmpliament participativa en favor de la mobilitat sostenible, el transport públic col·lectiu i la qualitat de vida de les persones.