UGT FICA Catalunya denuncia que més de 5.000 treballadors i treballadores, principalment dels sectors d’automoció i químic, s’han vist afectats per ERO d’extinció al 2019

Pla d’un operari acabant de revisar un vehicle a la planta de muntatge de Nissan de la Zona Franca. Imatge publicada el 16 de gener de 2019 (Horitzontal).

UGT FICA Catalunya denuncia que, segons les dades de l’INE, la xifra de treballadors de la indústria que a nivell estatal van perdre el seu lloc de feina en el primer semestre de 2019 va ser un 82% superior a la del mateix període de 2018, i que Catalunya ha estat la comunitat autònoma més afectada.

De les dades amb què compta la UGT FICA Catalunya referent als expedients de regulació d’ocupació en els que la federació ha participat (per tenir representació) durant aquest any:

• Més de 5.000 treballadors i treballadores afectats per ERO d’extinció, xifra que malauradament seguirà en augment abans no acabi l’any davant l’anunci del tancament d’empreses com Prysmian.
  • Els sectors de major afectació de pèrdua d’ocupació són els sectors de l’automoció i el sector químic.

Això demostra que existeix una desacceleració econòmica i ens fa més ferms a l’hora d’exigir la immediata derogació de la reforma laboral, que fa que sigui molt més fàcil acomiadar treballadors que utilitzar la via de la flexibilitat internat.

Per tant, UGT FICA Catalunya exigeix al govern de la Generalitat que parli de dades reals i que s’impliqui de manera real en la sostenibilitat del teixit industrial i de l’ocupació a Catalunya.