UGT FICA de Catalunya aconsegueix que els veterinaris dels escorxadors catalans siguin subrogats i cobrin la nòmina

Divendres 27 de març va finalitzar sense acord l’ERTO presentat a la Fundació Privada d’Indústries de la Carn (FIC), que presta els seus serveis de tècnics d’auxiliar de veterinària als escorxadors de Catalunya, amb una plantilla de 156 tècnics auxiliars contractats. Com a raons per presentar l’ERTO la FIC havia al·legat que no podria fer front al pagament de les nòmines del mes d’abril.

Des de la UGT FICA de Catalunya considerem que el servei que du a terme aquest personal és un servei essencial per garantir les condicions sanitàries i de seguretat alimentària dels consumidors, i com a tal així ho vam defensar en la negociació del conveni estatal d’indústries càrnies on vam aconseguir el reconeixement de les seves funcions, que es van equiparar a les de tècnic no titulat, amb un increment salarial del 22%.
Ara hem aconseguit que el Departament de Salut de la Generalitat, de qui depèn donar aquest servei als escorxadors, encarregui el servei a una altra empresa que ha subrogat la totalitat de la plantilla de tècnics auxiliars de veterinària fins a l’obertura d’un nou procediment de licitació.
Des de la UGT FICA de Catalunya demanem al Departament de Salut de la Generalitat i a la nova empresa contractada que respectin les condicions laborals actuals dels tècnics auxiliars d’inspecció veterinària i reconegui les seves funcions de suport als Serveis Veterinaris Oficials del Departament de Salut de la Generalitat.