UGT FICA de Catalunya alerta que el tancament de Nissan fa perillar també milers de llocs de treball a empreses que no pertanyen al sector de l’automòbil

Després de mesos de rumors, finalment la direcció de Nissan va anunciar ahir el tancament per a finals de 2020 dels seus centres de treball a Zona Franca, Montcada i Sant Andreu de la Barca. Aquesta decisió suposa la pèrdua de 3.000 llocs de treball directes però més de 20.000 indirectes.

El tancament de les plantes de Nissan a Catalunya suposa un impacte duríssim per a la indústria automobilística, segon sector en importància a Catalunya, amb un volum de negocia que suposa el 10% del PIB i que genera més de 143.000 llocs de treball. Però sobretot pot suposar deixar al carrer milers de persones en un moment de crisi generada per una pandèmia que ha deixat en situació d’escac no només al sistema sanitari, sinó a tota la societat.

Si una indústria com la Nissan tanca és molt difícil que una altra la reemplaci, i això suposa un dur impacte social i econòmic amb efectes a tot Catalunya. El tancament deixa enlaire més de 20.000 llocs de treball d’empreses proveïdores i auxiliars que treballaven per a Nissan, com Acciona, Gestamp, Lear, Faurecia o Idiada.

Però l’impacte real no és només per al sector de l’automoció. El tancament de Nissan tindrà un impacte letal també en indústries químiques, siderúrgiques, de béns d’equipament, empreses tèxtils, empreses de logística, de transport, de seguretat o els serveis mèdics. Sense oblidar les petites empreses que, per exemple, hi subministraven els seus components, com les que fan cargols, bots de pintura o certificacions de qualitat. I no només únicament a Barcelona, que podria ser a priori la zona més afectada. Estem parlant d’empreses com Snop, a la Pobla de Claramunt; Tretty, a Girona; o Calsonic, a Santa Margarida i Els Monjos, entre moltes altres empreses que es veuran afectades pel tancament de Nissan.

Fa anys que des de la UGT FICA de Catalunya hem denunciat la manca d’inversió i les falses promeses de continuïtat de Nissan, però les Administracions se n’han desentès.

Des del nostre sindicat seguirem lluitant pels drets dels treballadors i les treballadores i lluitarem per garantir el màxim nombre de llocs de treball, alhora que exigirem als governs que es treballi per reactivar la indústria i garantir la viabilitat i el futur de les empreses.