Així ho entenem de la posició adoptada per la patronal en la mesa negociadora del Conveni de la Construcció

La patronal de la construcció de la província de Barcelona -formada per la Cambra de Contractistes d’Obres de Catalunya, el Gremi de Constructors d’Obres de Barcelona i Comarques i l’Associació de Promotors de Catalunya- ha manifestat des de l’inici de les negociacions que el seu únic interès en aquesta negociació és rebaixar els salaris dels treballadors i les treballadores, devaluar el  conveni col·lectiu del sector, i estigmatitzar el sector establint controls d’alcohol i drogues, sense abordar-ho des d’una perspectiva preventiva i objectiva.

Des de l’inici de la negociació, la patronal ha actuat de forma irresponsable, ignorant les propostes sindicals encaminades a abordar de forma conjunta la situació dels treballadors del sector i donar contingut al conveni provincial, centrant la seva única posició a rebaixar els salaris sota l’amenaça de  no recuperar la ultractivitat d’un conveni que ha estat sempre un referent en el sector.  L’any 2013, davant la situació que estava travessant el sector en aquell moment, van ser els treballadors del sector els que van fer l’esforç en matèria salarial. CCOO Construcció i Serveis i UGT-FICA de Catalunya defensem que l’escenari actual en què ens trobem és molt diferent al que teníem anys anteriors, on el sector està en creixement, i on la problemàtica del sector no passa per rebaixar els salaris dels treballadors i les treballadores i devaluar les seves condicions laborals, sinó a posar en valor el conveni col·lectiu i millorar les condicions laborals i salarials dels treballadors i treballadores.  i

Des de la UGT-FICA de Catalunya i CCOO Construcció i Serveis exigim en aquests moments a la patronal la mateixa responsabilitat, que permeti reconduir la situació i desbloquejar la negociació del conveni, i puguem crear els espais per discutir de forma conjunta sobre el futur i les necessitats del sector de la construcció a Catalunya.