UGT FICA de Catalunya lamenta la mort d’un treballador a Idiada i recorda les múltiples denúncies per les condicions de feina

La UGT FICA de Catalunya lamenta la mort d’un treballador a l’empresa Idiada (La Bisbal del Penedès) i vol traslladar el seu condol a familiars, amistats i companys i companyes de la víctima i ens posem a la disposició de la família per fer les actuacions que considerin oportunes per esclarir els fets que han originat aquest accident mortal. En aquests moments, els nostre companys i companyes segueixen a les instal·lacions per rebre la informació que permeti esclarir els fets, que s’està investigant per part de les autoritats competents.

Per a la UGT FICA de Catalunya és del tot inacceptable que es continuïn produint accidents d’aquesta gravetat i és inadmissible que hi hagi treballadors i treballadores que no tornin a casa seva perquè perdin la vida al lloc de feina.

UGT FICA de Catalunya fa molt de temps que denuncia que les condicions i les càrregues de feina del centre de treball d’Idiada són molt elevades, i que les mesures de seguretat i protecció dels treballadors i les treballadores es poden millorar.  Així mateix, hem denunciat en reiterades ocasions que Idiada -empresa participada per la Generalitat- no és una empresa socialment responsable amb els seus treballadors i treballadores. Seguirem insistint-hi en tots els fòrums on participem per reclamar que el treball és un dret i no pot ser una condemna de mort.

Des de la nostra organització exigim una major vigilància de les condicions de treball i de seguretat en tots i cadascun dels centres de treball, així com el compliment de la normativa vigent en matèria de seguretat. Així mateix reclamem a l’administració pública que intensifiqui les polítiques actives en matèria de prevenció, per a la integració dels riscos laborals en cadascun dels centres i empreses per evitar successos com el que acabem de conèixer.