UGT FICA de Catalunya rebutja la decisió de tancament de Nissan

Nissan_plSantJaume_270520

UGT FICA de Catalunya mostrem el nostre rebuig i indignació per la decisió presa pel grup Nissan de tancar abans no acabi el 2020 les plantes de Nissan a Catalunya: Zona Franca, Montcada i Sant Andreu de la Barca. Aquesta decisió, presa en mig de la crisi sanitària de la Covid-19, condemna més de 3.000 famílies de forma directa i unes 20.000 de forma indirecta.

Des de la UGT FICA de Catalunya lamentem la manca de voluntat de tots els actors involucrats per intentar salvar aquestes plantes i les seves plantilles. Les relacions laborals entre direcció i comitè d’empresa han estat del tot nul·les. Aquesta situació ve de lluny. Tant les diferents administracions com la direcció europea i japonesa de Nissan no han estat a l’alçada de les circumstàncies. Des del 2012 Nissan Motor Ibérica ha estat treballant al 64% de la seva capacitat, una situació greu que des del nostre sindicat hem denunciat, tot i que les diferents administracions s’hagin fet l’orni fins ara. I, per la part empresarial, l’estratègia desenvolupada per la companyia al llarg dels darrers anys ha estat nefasta: s’ha passat de fabricar tot-terrenys a monovolums sense cap estratègia comercial coherent. No s’ha invertit en la planta de producció. I les negociacions dels convenis no han afrontat els problemes reals, tal com queda palès amb els acomiadaments dels anys 2009 i 2019.

El tancament de Nissan no només suposa el punt i final a un projecte industrial de 100 anys d’història. Aquest tancament ratifica la situació de crisi en què es troba la indústria automobilística i que des de fa mesos denunciem des de la UGT FICA. És necessari que el govern adopti mesures urgents per al sector de l’automoció que permetin mantenir els centenars de milers de llocs de treball que impliquen aquesta indústria (empreses constructores, indústria de components, concessionaris, tallers, distribuïdors, serveis, etc)

Cal recordar que l’Estat espanyol és el segon país productor automobilístic a Europa, i l’únic al continent que compta amb un teixit industrial automobilístic arreu del territori, amb 17 plantes de fabricació de vehicles i més de 1.000 empreses fabricants d’equipaments.

Des de la UGT FICA tornem a reclamar que s’adoptin mesures urgents per reindustrialitzar un sector que genera més de 2.000.000 de llocs de treball arreu de l’Estat.

Comments are closed.