UGT – FICA denuncia davant el Ministeri la proposta del Pla d’actuació del sector d’AECA-ITV després de l’estat d’alarma

L’associació empresarial AECA-ITV, que integra els operadors de la ITV de tot l’Estat, va sol·licitar al Ministeri d’Indústria Comerç i Turisme, amb data de 17 de març, l’aprovació d’un Pla d’Actuació del sector de la ITV elaborat per ells per a després de l’estat d’alarma.

Seguint la mateixa pauta que la majoria d’empreses del sector, l’AECA-ITV, que des del primer moment de la pandèmia del coronavirus ha pres totes les decisions actuant sense consultar les representacions dels treballadors, ha elaborat un decàleg de mesures -la majoria qüestionables- per aplicar quan es produeixi el retorn a l’activitat. Però han anat un pas més enllà quan també han sol·licitat al Ministeri que fins a finals de setembre les empreses puguin modificar l’horari dels treballadors unilateralment sense haver de consultar-ho amb la representació dels treballadors.
UGT-FICA, des de la Comissió Executiva Federal, veient la vergonyosa maniobra per part de la patronal estatal d’aprofitar aquesta crisi sanitària per intentar retallar els drets dels treballadors i les treballadores i ignorar un cop més als seus representants legítims, hem denunciat davant el Ministeri aquest intent de modificació de les condicions laborals dels treballadors i les treballadores. Hem presentat alternatives per al reinici de l’activitat, i s’ha sol·licitat la creació d’un Protocol marc estatal de prevenció de la salut de les treballadores i treballadors que ha de servir de referència entre patronal i agents socials.
Lamentem la manera de procedir de l’Associació d’Empresaris del sector de la ITV té vers els seus treballadors. Des de la UGT-FICA seguirem molt atents tots els passos que es facin fins a la normalització de l’activitat laboral i social del país.