UGT FICA i CCOO d’Indústria convoquen l’AEQT a una reunió d’urgència de l’Observatori sindical de seguretat

A fi d’analitzar les actuacions efectuades després de l’accident mortal, i posterior fuita d’amoníac, del passat divendres 31 a Carburos Metálicos (La Pobla de Mafumet), que va motivar l’activació del Pla d’Emergència PLASEQCAT

Després de les reunions de coordinació mantingudes amb el actius sindicals de les  empreses principals i les auxiliars d’ambdós sindicats a les empreses que treballen dins dels Polígons, s’ha decidit convocar l’AEQT a mantenir una reunió urgent de l’Observatori Sindical de Seguretat, amb l’objectiu d’avaluar els fets i les actuacions del passat dia 31, l’activació i coordinació de l’emergència, i a fi de determinar si es va actuar correctament, si es van poder cometre errades i quines mesures s’han de prendre per solucionar les deficiències que es puguin detectar.

Aquest Observatori manté reunions periòdiques per tractar temes relacionats amb Seguretat i Medi ambient i és fruit d’un acord entre l’Associació Empresarial Química de Tarragona (AEQT) i els sindicats CCOO d’Indústria i UGT-FICA, signat el passat novembre de 2018 i que va renovar i ampliar l’anterior.