UGT FICA Nissan considera que la planta de Zona Franca té futur i que aquest no pot ser en detriment de les condicions laborals de la plantilla

Foto: ACN

La situació productiva de la planta de Nissan Zona Franca actualment es troba per sota del 50% de la seva capacitat i les expectatives per al 2019 reduiran encara més el volum productiu a causa de la pèrdua d’un altre model, la furgoneta de combustió NV200.

Aquesta situació no és producte d’una falta de competitivitat de la planta, sinó d’una acusada manca de política industrial i plans de futur per part de la companyia. L’únic camí per mantenir l’activitat industrial passa per generar un elevat volum d’inversions i l’assignació de nous productes.

Els acords assolits gràcies al diàleg social han posicionat el centre de treball com un dels més productius, competitius i amb una plantilla millor formada per afrontar els reptes de futur de l’aliança. Per això, des de la Secció Sindical de la UGT-FICA Nissan entenem que les treballadores i els treballadors ja hem fet els esforços necessaris per tal de posicionar la factoria en una situació productiva idònia. Ara, la solució de futur exigeix una resposta política, i tant la Generalitat com el Govern central han de realitzar el màxim esforç per aconseguir-ho.

Des de la UGT-FICA Nissan tenim clar, i així ho estem traslladant a tots els estaments polítics -Generalitat, partits polítics, administracions públiques- que la solució de la planta passa per un compromís de la multinacional i els governs per promoure un pla industrial. Però d’inici, no ha de ser un pla industrial de produccions, sinó un pla industrial d’inversions, producte i ocupació: inversions per adequar les instal·lacions i per afrontar els reptes del sector davant les noves tecnologies; productes de futur i per a la nostra capacitat productiva, i forjar un compromís de manteniment d’ocupació que consolidi el centre de treball.

És cert que la direcció de Nissan Espanya treballa en aquesta línia i que a tots els fòrums on traslladem la nostra visió rebem el màxim suport, i això és positiu, però hem de veure el pas de les paraules als fets.

No podem caure en la desídia ni en la por, la feina ja està feta per part de les treballadores i els treballadors. Des de la UGT-FICA Nissan estem convençuts que la feina que estem fent amb administracions i partits polítics tindrà resultats en un futur clar per al centre de treball i la seva plantilla, i no desistirem en continuar en aquesta línia. Nissan zona franca té futur, i continuarem lluitant sobre la base que som una planta productiva, competitiva i d’alta qualitat pel que fa a la seva mà d’obra.