UGT i CCOO sol•liciten l’adhesió del conveni col•lectiu d’Abertis a l’acord d’ultraactivitat signat ahir

albertisContinuen les aturades convocades per als dies 21, 22, 23 i 24 de juny en tots els peatges de Catalunya

La Comissió Negociadora del Conveni d’Abertis Autopistes ha sol·licitat formalment aquest matí l’adhesió a l’Acord per al Suport i Acompanyament als processos de negociació col·lectiva en ultraactivitat, signat ahir per la UGT de Catalunya, CCOO de Catalunya, Foment del Treball, PIMEC i la Generalitat de Catalunya.

Entenem que aquest acord recull una situació anàloga a la que afecta les negociacions d’aquest conveni i que, en el conjunt del seu contingut, aposta per la negociació com a eix vertebrador, ja que es basa en primera instància de l’adhesió voluntària i conjunta de les parts.

Des de la UGT i CCOO de Catalunya considerem que l’adhesió a aquest Acord condiciona de manera directa la possibilitat de conseguir avenços en la negociació del Conveni Col·lectiu. Aquesta nova via permetria desencallar més d’un any d’intents per aconseguir un apropament entre el posicionament empresarial i la part social, cada cop més distant degut a les propostes regressives de la part empresarial, i podria permetre la desconvocatòria de les vagues previstes per als dies 21, 22, 23 i 24 de juny en tots els peatges de Catalunya.

La vigència dels actuals convenis col·lectius de les empreses d’Abertis Autopistes Catalunya, conjuntament amb Aulesa i Iberpistas, finalitzen el proper 28 de setembre.