UGT i CCOO convoquen vaga al sector del metall de Barcelona els dies 29 d’abril i 6 de maig

industrial-workerEn defensa del conveni col·lectiu, que la patronal vol eliminar, i del cobrament dels endarreriments salarials pendents

La Federació del Metall, Construcció i Afins de la UGT de Catalunya i la Federació d’Indústria de CCOO de Catalunya convocaran vaga al sector del metall de Barcelona els dies 29 d’abril i 6 de maig, tal com s’ha aprovat avui a l’assemblea de delegats i delegades que s’ha celebrat a les Cotxeres de Sants.

El calendari de mobilitzacions es completa amb una jornada de concentracions als polígons industrials de la Seat i Nissan el dia 3 d’abril, per informar de les vagues.

Els sindicats convocaran aquests dos dies de vaga després de 15 mesos d’intents de negociació amb la Unió Patronal Metal·lúrgica, que bloqueja qualsevol tipus d’acord per a un nou conveni siderometal·lúrgic de la província de Barcelona, amb l’objectiu de fer-lo desaparèixer i trencar amb el marc de relacions laborals.

A més, la patronal incompleix els acords i es nega a fer efectius els endarreriments salarials pendents del conveni 2007-2012, tot i que la recent sentència del TSJC ha donat la raó als sindicats i reconeix el dret dels treballadors a cobrar-los.