UGT i CCOO de Catalunya presentaran en els seus congressos una proposta de protocol per aprofundir en la unitat d’acció

logosLes direccions nacionals de la UGT de Catalunya i CCOO de Catalunya han acordat presentar als seus respectius congressos, que tindran lloc al mes de desembre de 2012 i d’abril de 2013, respectivament, una proposta de protocol per a aprofundir en els elements d’unitat d’acció sindical.

Aquesta unitat d’acció es proposa fer en relació a temes com el marc català de relacions socials i laborals, la representació i participació institucional, la negociació col•lectiva sectorial i conflictes a l’empresa, l’organització i posada en marxa de serveis d’assessorament tècnic, jurídic i econòmic per a l’afiliació, i les eleccions sindicals i representació a l’empresa.

Un cop finalitzats ambdós congressos, les direccions nacionals que hagin sortit de la UGT de Catalunya i CCOO de Catalunya desenvoluparan els continguts, signaran el protocol i crearan a tal efecte un comitè d’enllaç.

El protocol d’unitat d’acció sindical es farà públic conjuntament en el termini d’un mes a la finalització dels congressos d’ambdues organitzacions.