UGT i CCOO demanen a la ciutadania que no voti cap partit amb discurs racista i xenòfob

treballador-inmigrant3

La UGT de Catalunya i CCOO ens veiem obligats a tornar a denunciar la utilització perversa i irresponsable del fenomen migratori com a eina per recaptar vots per part d’algunes forces polítiques de dreta i extrema dreta. Durant aquesta campanya electoral, i a pocs dies de les eleccions, els discursos racistes i xenòfobs s’han accentuant greument. Mentides sobre la immigració, eslògans que divideixen i que afavoreixen la fractura social no es poden permetre en una societat democràtica i cohesionada.

Icona de fitxer Manifest: Cap vot a la xenofòbia i a la fractura social de Catalunya

Emplacem els ciutadans i ciutadanes que podran votar a les properes eleccions municipals a no donar el seu suport a forces polítiques que volen fer perillar, d’una manera irresponsable, el camí de la cohesió social de la societat catalana, i que utilitzen la immigració com a arma electoral. De la mateixa manera, apel·lem a un massiu rebuig de forces polítiques obertament xenòfobes i feixistes, contràries a un mínim sentit de la convivència en diversitat.

D’altre banda, la UGT de Catalunya i CCOO no volem deixar de posar damunt de la taula que tota aquesta lamentable dinàmica hauria estat molt diferent si es comencés a abordar de manera seriosa el debat sobre els drets polítics i el dret a vot de les persones immigrades. Perquè el 22 de maig moltes persones que conviuen als nostres pobles i ciutats i que fan vida com qualsevol ciutadà o ciutadana no podran anar a les urnes a decidir qui els governarà.

Considerem que el Govern de Catalunya i els partits signats del Pacte Nacional per la Immigració han de tornar a impulsar aquest pacte, així com el desenvolupament de la Llei d’acollida com a resposta als discursos frívols del PP i de l’extrema dreta basats en la mentida per dividir la ciutadania.

D’altra banda, rebutgem qualsevol retallada en drets universals, com són la sanitat i l’educació, que representen el ciment d’una societat cohesionada. Les retallades en recursos socials i en serveis públics tenen una conseqüència molt negativa sobre la convivència en general i afavoreixin el cultiu dels rumors i mentides que fan alguns partits contra la immigració.