UGT i CCOO denuncien el bloqueig dels convenis de la industria agroalimentària

alimentacion2Els dos convenis més importants, el d’Indústries Càrnies i el d’Escorxadors d’Aus i Conills, afecten més de 40.000 treballadors i treballadores a Catalunya

La Federació d’Indústria i Treballadors Agraris (FITAG) de la UGT de Catalunya i la Federació Agroalimentària de CCOO oferiran demà divendres, 16 de desembre, una roda de premsa per denunciar la situació de bloqueig de la negociació col·lectiva a la indústria agroalimentària.

A nivell estatal, de 2008 a 2011 resten pendents 363 convenis que afecten més de 520.000 treballadors i treballadors. D’aquests convenis bloquejats, els dos més importants són el d’Indústries Càrnies i el d’Escorxadors d’Aus i Conills, que només a Catalunya afecten uns 40.000 treballadors i treballadores (el 40% d’aquesta indústria es troba al nostre país).

A la roda de premsa, que tindrà lloc a les 10.30 hores, intervindran:

• Lluís Riera, responsable del sector d’Alimentació de la UGT de Catalunya.
  • Sebastián Serena, responsable estatal del sector d’Alimentació de la UGT.
  • Xavier Olivé, responsable d’Acció Sindical de la Federació Agroalimentària de CCOO de Catalunya.
  • Josep Vicent Canet, secretari d’Acció Sindical de la Federació Agroalimentària de CCOO.

Després de la roda de premsa s’ha convocat una reunió amb delegats  i delegades de les principals empreses catalanes de la indústria càrnia i escorxadors d’aus i conills.

Roda de premsa: bloqueig negociació col·lectiva a la indústria agroalimentària

DIA: divendres, 16 de desembre de 2011
HORA: 10.30 hores
LLOC: sala de premsa de la UGT de Catalunya (Rambla del Raval, 29-35, Barcelona – 5a planta).